اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت فرهنگ و ارشاد محقق شد

طنین صدای سه تار نوازان مکتب استاد جلال ذوالفنون در بستک

گروه نوازی سه تار بر اساس مکتب استاد ذوالفنون در بستک مورد استقبال قابل توجه شهروندان در این شهرستان قرار گرفت.

طنین صدای سه تار نوازان مکتب استاد جلال ذوالفنون در بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، حجت‌الاسلام عبدالرضا شیبانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان عصر امروز در حاشیه این مراسم، موسیقی سنتی را شناسنامه ملی و نماد فرهنگ ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: ترویج موسیقی اصیل و با محتوای ایرانی به عنوان یک سیاست تاثیرگذار در جهت ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی در سطح کشور دانست. 

وی اضافه کرد: اجرای این برنامه‌ها می‌تواند در راستای پر کردن اوقات فراغت مردم شهرستان، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و جذب و گرایش جوانان به هویت اصیل و فرهنگ بومی مؤثر واقع شود. 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک افزود: بدون شک یک جامعه پویا و قوی جامعه‌ای است که دارای فرهنگ ارزشی و قوی باشد تا به سوی پیشرفت و توسعه حرکت کند. 

شیبانی ادامه داد: گر چه جوامع به سوی تکنولوژی و پیشرفت در ابعاد مختلف در حرکت هستند، ولی به فرموده مقام معظم رهبری آنچه می‌تواند یک جامعه را در تمامی ابعاد به سوی توسعه هدایت نماید، فرهنگ و ترویج مبانی اصیل فرهنگی است. 

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر زمینه ارتباط موثر را در بین مردم ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: یک جامعه پویا دارای انسان‌هایی است که معنای ارتباط را چه به صورت کلامی و چه غیر کلامی در خود نهادینه کرده‌اند و این ارتباط می‌تواند با ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی که بر گرفته از مبانی اسلامی است، حفظ و ماندگار شود. 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک با بیان اینکه تشویق علاقمندان عرصه موسیقی به سازهای سنتی و اصیل ایرانی می‌تواند مبارزه‌ای علیه تهاجم فرهنگی باشد، خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم که خانواده‌ها با اعتماد، فرزندان خود را در کلاس‌های موسیقی ثبت نام می‌کنند و این نشانگر جایگاه والای هنرهای بومی و سنتی در بین مردم است. 

شیبانی بیان داشت: تلاش داریم تا بیش از این، سازها و جایگاه موسیقی را در شهرستان برای خانواده‌ها معرفی و مطرح کنیم تا شاهد رشد و شکوفایی در عرصه موسیقی باشیم. 

گفتنی است اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک در نظر دارد برنامه‌هایی از این دست موسیقی فاخر، جدی، هنری و تفکر برانگیز را به فرهنگ دوستان منطقه ارائه کند، تا نقشی هر چند کمرنگ در ارتقا فرهنگ شهرستان ایفا کرده باشد. 

لذا این اداره از نظرات پیشنهادات و انتقادات اهالی فرهنگ و هنر در خصوص این وظیفه استقبال می‌کند. 

کنسرت گروه نوازی سه تار بر اساس مکتب استاد جلال ذوالفنون با آهنگ سازی و سرپرستی بابک پیر مرادی و خوانندگی علی تولایی در مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) برگزار و مورد استقبال خوب هنر دوستان شهرستان قرار گرفت. 

انتهای پیام/88001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول