اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک:

برطرف شدن آسیب‌های اقتصادی با پرداخت زکات میسر می‌شود

فرماندار شهرستان بستک گفت: زکات بسیاری از تهدیدها و آسیب‌ها را در نظام اقتصادی جامعه اسلامی برطرف کرده و به جای آن صلح، صفا و آرامش را برقرار و اطمینان بیشتری به جامعه در کسب رزق و روزی حلال می‌بخشد.

برطرف شدن آسیب‌های اقتصادی با پرداخت زکات میسر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان که با حضور رئیس اداره زکات استان هرمزگان برگزار شد با بیان اینکه زکات در کنار سالم‌سازی نظام اقتصادی به رفع چهره فقر از جامعه اسلامی کمک می‌کند، اظهار داشت: احیای فریضه زکات مانند دیگر فرایض دینی در کشور به منظور تزکیه اموال، پاک‌سازی نفوس مسلمانان و رفع محرومیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی موجود در جامعه صورت می‌گیرد.

فرماندار شهرستان بستک پرداخت‌کنندگان زکات، عاملان و ضابطان این فریضه الهی را شایسته‌ترین انسان‌ها در انجام تکالیف شرعی و واجب الهی توصیف کرد و ادامه داد: زکات بسیاری از تهدیدها و آسیب‌ها را در نظام اقتصادی جامعه اسلامی برطرف کرده و به جای آن صلح، صفا و آرامش را برقرار و اطمینان بیشتری به جامعه در کسب رزق و روزی حلال می‌بخشد.

مشتاق‌زاده با اشاره به جایگاه زکات در جامعه و نقش آن در رفع فقر بیان داشت: این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده از سوی روحانیون، مبلغان دینی و رسانه‌های ارتباط جمعی است و ترویج و توسعه فرهنگ پرداخت زکات مختص گروه خاصی نیست و همه مردم و مسئولان اجرایی باید در این امر مهم تعامل و همکاری داشته باشند.

قائم مقام ستاد زکات شهرستان بستک ادامه داد: مستندسازی فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌های در دست اقدام دستگاه‌های مختلف اجرایی شهرستان در زمینه جمع‌آوری زکات و ترویج روزافزون عمل به این فریضه الهی ضروری به‌نظر می‌رسد.

وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران در این راستا نقش مهمی بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان بستک گفت: دولت به ازای هر میزان زکاتی که از روستاها جمع‌آوری می‌شود اعتباراتی را در راستای عمران و آبادانی آن روستا اختصاص می‌دهد که صرف اجرای پروژه‌های عمرانی آن روستا می‌شود.

انتهای پیام/88006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول