اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شهرری:

ملت ایران فتنه‌افکنی را در ژن آمریکایی‌ها دیده است / این روزها، روزهای شعار «مرگ بر آمریکا» است

امام جمعه موقت شهرری گفت: ملت ایران فتنه‌افکنی را در ژن آمریکایی‌ها دیده است.

ملت ایران فتنه‌افکنی را در ژن آمریکایی‌ها دیده است / این روزها، روزهای شعار «مرگ بر آمریکا» است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی با تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: جا دارد از مردم غیور و ایران اسلامی به‌واسطه اینکه غدیر را خیلی خوب گرامی داشتند و با این عید خوب برخورد کردند، قدردانی کنم.

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به اینکه به فضل خدا خطبه‌خوانی غدیر در کشور نهادینه شده است، ادامه داد: توصیه ما هم این بود که خطبه‌خوانی غدیر در جلسات به ‌طور رسمی باب شود که استفاده بیشتری از این خطبه شود.

باید همانند مالک و عمار پای ولایت بایستیم

وی با اشاره فرمایشات امام خمینی (ره) در ارتباط با غدیر، خاطرنشان کرد: امام راحل در ارتباط با غدیر خم فرمودند «غدیر یک جریان تاریخی است که باید همیشه زنده بماند.»

ابراهیمی با تأکید بر ایستادگی پای ولایت، خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم (ص) در روز عید غدیر تنها جانشین خودشان را اعلام نکردند؛ بلکه بیعت گرفتند و پای آن ایستادند و ما هم باید پای ولایت بایستیم و در همه بخش‌ها تبعیت از ولایت و فداکاری در راه ولایت را مثل بسیاری از کسانی که در صدر اسلام و زمان پیامبر (ص) بودند، همانند عمارها و مالک‌ها در مسیر ولایت، فداکاری و ایثار کنیم.

مردم ایران شعار «مرگ بر آمریکا» را پیش از هرچیز بر زبان جاری می‌کنند

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به روز شنبه چهارم آبان‌ماه که مصادف است با سالگرد افشاگری امام راحل علیه قانون کاپیتولاسیون، تصریح کرد: این روزها، روزهای شعار «مرگ بر آمریکا» است. روزهای افشاگری نقشه‌ها و شیطنت آمریکا است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه خانم شرمن طی روزهای اخیر حرف‌های بی‌ربطی را به مردم ایران نسبت داد و عنوان کرد که «فریبکاری در ژن ایرانیان است»، گفت: این در حالی است که خودخواهی، غرور، نیرنگ، تزویر، دروغ و ... در ژن آمریکایی‌ها است و دولتمردان آمریکا به تعبیر عریان آدم‌های مغرور دماغ گنده‌ای هستند و یقیناً آن‌ها از سر دوستی و رفاقت با مردم ایران وارد نمی‌شوند.

امام جمعه موقت شهرری تصریح کرد: از مردم ایران اسلامی می‌خواهیم در آستانه 13 آبان شعار «مرگ بر آمریکا» را بیش از پیش و کوبنده‌تر از گذشته بگویند و نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکا را افشا کنند.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند ما اعوذبالله من الشیطان الرجیم را قبل از بسم‌الله می‌گوییم، شعار مرگ بر آمریکا را جلوتر از هر چیز از یاد نبریم.

جلوگیری از فاصله انداختن بین ولایت

ابراهیمی، جلوگیری از فاصله گرفتن با ولایت را پیام اصلی غدیر دانست و اضافه کرد: همان‌گونه که مستکبران نمی‌گذاشتند پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) جانشین خود را معرفی کند، امروز نیز استکبار جهانی با طراحی توطئه‌های فراوان به‌دنبال این است که جریان انحرافی در راستای پیمودن مسیر اصلی ولایت مطلقه فقیه ایجاد کند.

مباهله سند محکم ولایت اهل بیت (ع) است

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به سالروز مباهله پیامبر (ص) با مسیحیان نجران اظهار داشت: روز مباهله، اسقف اعظم نجران با دیدن هیبت پیامبر (ص) و هیئت همراهش به هراس افتاد و گفت «چهره‌هایی که من می‌بینم، اگر دست به دعا بلند کنند و از درگاه الهی بخواهند که بزرگ‌ترین کوه‌ها را از جای برکند، فوراً کنده می‌شود. با این اوضاع هرگز صحیح نیست ما با این افراد، مباهله کنیم. چراکه بعید نیست که همه ما نابود شویم». نمایندگان نجران خوب فهمیده‌ بودند، بنابراین به اتفاق آرا، انصراف خود را از مباهله اعلام کردند.

ابراهیمی در ادامه مباهله را یکی از اسناد محکم ولایت اهل بیت، ائمه اطهار (علیهم‌السلام) به‌ویژه حضرت علی (ع) دانست.

نام شهید فهمیده برای همیشه در تاریخ ایران ثبت شد

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده، تأکید کرد: شهید محمدحسین فهمیده در سال 59 در جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی حماسه آفرید و نامش برای همیشه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.

ابراهیمی با اشاره به تحرکات و تعارضات اخیر آمریکای جنایتکار، عنوان کرد: این روزها آمریکایی‌ها با تحرکات و تعرضاتی که در لبنان دنبال می‌کنند به‌دنبال فتنه جدید در این کشور هستند.

وی در ادامه به تحرکات آمریکا در عراق اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها با ایجاد تحرکاتی در کشور عراق و با به هم رساندن جریانی که یک رأس آن القاعده و بخش اعظم آن از رژیم بعث شکل گرفته است به دنبال اختلاف بین سنی‌نشینان و به‌دنبال آن مخالفت افکنی با نوری مالکی هستند.

امام جمعه موقت شهرری در پایان با تأکید بر اینکه استکبار در هر جایی که ورود کردند نیرنگ، ذلت، انحراف و زیاده‌خواهی را به آنجا برده است، گفت: استکبار جهانی همواره می‌خواهد ثبات منطقه را برهم زده و از این اتفاق سود ببرد.

انتهای پیام/2462/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول