اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

«مرگ بر آمریکا» شعار محوری ملت ایران است

امام جمعه رودبار گفت: امروز بعضی‌ها به دنبال این هستند که شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند، اما هر کس که بخواهد آن را مطرح کند، باید جوابگوی بنیانگذار انقلاب اسلامی باشد، زیرا این شعار، شعار محوری ما است.

«مرگ بر آمریکا» شعار محوری ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رودبار اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های شیعیان حضرت علی (ع) این است که هرگاه خشنود شوند، اسراف و زیاده‌روی نمی‌کنند.

وی افزود: اسراف دارای تعاریف مختلف است، بعضی‌ها گفته‌اند که اسراف مصرف کردن مال در معصیت است و هر کسی که مال و ثروت و دارایی‌اش را در راه نافرمانی خداوند خرج کند، اسراف است و بعضی دیگر عقیده دارند، اسراف خرج کردن بیش از حد مال است، اما اسراف به معنی کلمه، تجاوز از حد اعتدال است.

گروهی تصریح کرد: در برخی از مناطق شهرستان رودبار با توجه به اینکه از نظر آب و زمین کشاورزی و شرایط جوی بهترین موقعیت را داریم باید از این منابع و نعمات الهی که در اختیار ما قرار گرفته است، صحیح استفاده کنیم.

امام جمعه رودبار عنوان کرد: یکی از مسائلی که می‌تواند راه‌گشایی در زمینه صرفه‌جویی در منابع آب زیرزمینی باشد، آبیاری تحت فشار است که می‌تواند، سبب ماندگاری منابع آبی و پیشرفت کشاورزی نوین شود و اگر صرفه‌جویی در منابع آبی صورت نگیرد و اسراف باشد در آینده با مشکل مهم کم‌آبی در شهر مواجه می‌شویم.

گروهی ضمن تبریک به مناسبت عید سعید غدیر خم در تبیین نقش امامت و ولایت به خطبه غدیر از زبان پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که در این خطبه پیامبر فرمودند، «مردم خداوند عز و جل دینش را با امامت امیرالمومنین تکمیل کرد و روز غدیر این بیان کننده عظمت امیرالمومنین است.»

امام جمعه رودبار به چهارم آبان روز اعتراض و افشاگری حضرت امام خمینی (ره) در پذیرش لایحه ننگین کاپیتولاسیون اشاره و اظهار داشت: در سال 1343 مجلس به پیشنهاد دولت قانونی را تصویب کرد که در واقع سند بردگی ملت را امضا کردند و طبق این قانون تمام آمریکایی‌ها در کشور ما دارای مصونیت بودند و به تعبیر امام اگر مرجع تقلید ما را با ماشین زیر می‌گرفتند، کسی حق اعتراض به آنها نداشت.

گروهی گفت: در مقابل اگر ما کوچکترین صدمه‌ای به آمریکایی‌ها می‌رساندیم، باید جوابگوی آن بودیم که امام در سال 1343 در برابر این قانون ایستاد و این نشان از استکبارستیزی امام قبل از انقلاب بوده است.

امام جمعه رودبار خاطرنشان کرد: امروز بعضی‌ها به دنبال این هستند که شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند، اما هر کس که بخواهد، مسئله حذف این شعار را مطرح کند، باید جوابگوی بنیانگذار انقلاب اسلامی باشد و این شعار، شعار محوری دین ما است.

انتهای پیام/2655/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول