اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام

حذف شعار مرگ بر آمریکا نادیده گرفتن جنایت‌ها و خیانت‌های بی‌شمار آمریکا علیه مردم ایران است

امام جمعه ایلام گفت: طرح مذاکره با آمریکا و حذف شعار مرگ بر آمریکا توسط برخی نادیده گرفتن خیانت‌ها و جنایت‌های بی‌شمار رژیم آمریکا علیه مردم مظلوم ایران در طول سالیان متمادی است.

حذف شعار مرگ بر آمریکا نادیده گرفتن جنایت‌ها و خیانت‌های بی‌شمار آمریکا علیه مردم ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام حجت‌الاسلام محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: هنگامی که سران صهیونیستی رژیم آمریکا بدترین دشنام‌ها و زشت‌‌ترین هتاکی‌‌ها ‌را تقدیم ملت و نظام اسلامی می‌کنند نباید عده‌ای با ذوق زدگی رابطه با آمریکا را مطرح کنند.

وی ادامه داد قطعا برقراری روابط سیاسی با رژیمی که حاضر به پذیرفتن حقوق ملت ایران و عذرخواهی از ملت بخاطر خیانت‌های بزرگ نیست یک اشتباه بزرگ تاریخی است و نتیجه‌ای جز شرمندگی تاریخی در برابر امام و شهیدان نخواهد داشت.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: یکی از مشکلات بزرگ امروز برخی از جامعه ما از فقدان فهم و درک صحیح نسبت به ماهیت آمریکاست که درک صحیحی از واقعیت‌های طرف مقابل ندارند.

لطفی تصریح کرد: بعضی فکر می‌کنند روزهای خوبی در رابطه با ایران و آمریکا شروع شده است اما با نگاه واقع بینانه به عمق این ماجرا چشم‌انداز تاریک و دردناکی به دنبال دارد که ضربه خوردن استقلال کشور آثار شوم آن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مذاکرات باید مبتنی بر حقوق ملت ایران باشد متأسفانه مناسبات ایران با آمریکا در شرایط فعلی ابزار و بستر مناسبی برای تعدیل و کاهش فشار و بحران‌هایی است که با آن مواجه هستیم.

وی ادامه داد: برخی این طور تبلیغ می‌کنند که مردم در فرآیند انتخابات در اعتراض به سیاست خارجی و تحریم‌ها رأی دادند و قطعا این گونه تبلیغ کردن دست ایران را در مذاکرات خالی کرده است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: موضع‌گیری‌های مقامات آمریکایی و غربی در چند روز اخیر نسبت به ایران حاکی از این است که غربی‌ها فکر می‌کنند تحریم‌ها بر ایران اثرگذار بوده است.

لطفی تصریح کرد: بدون تردید مذاکرات در شرایط کنونی و اظهار نظرهای خصمانه سران آمریکا هیچ توجیهی در داخل کشور ندارد و می‌تواند هزینه‌های سیاسی و اقتصادی به دنبال داشته باشد، تجربه نشان داده است که آمریکایی‌ها همواره اهل نیرنگ و فریب بوده و هیچ گاه به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به عید سعید غدیر اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین پیام غدیر ارائه الگوی حکومت اسلامی برای مدیریت سیاسی جامعه بشری است و حادثه غدیر خط بطلان بر تفکر جدایی دین از سیاست بود.

وی ادامه داد: در این روز بنای رفیع حکومت اسلامی با محوریت امام عادل تبیین شد.

براساس آگاهی‌های تاریخی واقعه غدیر خم یکی از حوادث مهم و مشهور صدر اسلام است که در ماه ذی‌الحجه سال دهم هجری رخ داد و در اجتماعی بزرگ جانشینی امام علی (ع) توسط رسول اعظم (ص) به مردم ابلاغ شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین به اول آبان ماه سالروز شهادت آیت‌الله حاج مصطفی خمینی اشاره کرد و گفت: مرحوم حاج آقا مصطفی علاوه بر مقام و درجه‌ای که در اجتهاد، فقه و اصول داشت در علوم حکمت و فلسفه و کلام صاحب نظر بود.

وی ادامه داد: ایشان به حق یکی از فرزانگان و امید آینده اسلام در زمینه علمی و سیاسی بود و در مبارزات سیاسی در کنار پدر بزرگوارش شرکت فعالانه‌ای داشت.

وی ادامه داد: حاج آقا مصطفی در تشویق و ترغیب نیروهای اصیل و انقلابی فعالیت و کوشش‌های طاقت فرسایی داشت اصرار رژیم شاه از تبعید حاج آقا مصطفی به این خاطر بود که تشخیص دادند وی می‌تواند بعد از تبعید پدر بزرگوارش محور حرکت‌های بسیاری باشد و در غیاب امام نقش پدر را ایفا کند بنابراین رژیم حضور حاج‌آقا را نتوانست تحمل کند.

انتهای پیام/2246/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول