اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تاکستان:

لائیک دست‌پرورده فتنه انگلیس است

امام جمعه شهر تاکستان گفت: لائیک دست‌پرورده و نتیجه فتنه انگلیس است.

لائیک دست‌پرورده فتنه انگلیس است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان قزوین، آیت‌الله علی اسلامی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر تاکستان در مصلی نماز جمعه این شهر، اظهار داشت: تلاش برای حفظ و گسترش سنت‌های نیک در جامعه باید توسط مسئولان به ویژه با حمایت‌های مردم خداجو و مؤمن دنبال شده و تداوم یابد.

امام جمعه شهر تاکستان با بیان اینکه دین مبین اسلام برای شادی و سرور نیز حدودی را تعیین کرده است، ابراز داشت: آنچه در روایات منطبق بر احادیث اسلامی آمده است از ضوابط و معیارهای اصیل برای برپایی مجالس جشن و سرور حکایت دارد.

اسلامی با بیان اینکه متأسفانه در بسیاری از مراکز جشن‌هایی متناسب با اعیاد برگزار نمی‌شود، ابراز داشت: هر فرد شیعه باید با حساب اعمال و کردارهای خویش ضمن گرامیداشت اعیاد مبارک الهی در پی کسب تقوا و امور معنوی باشد.

وی به وجود لایه‌ها و تار و پود حکومت لائیک در کشور ترکیه اشاره کرد و افزود: مصطفی کمال آتاتورک در زمان‌های گذشته این فرقه را در ترکیه به راه انداخته است.

امام جمعه شهر تاکستان بیان کرد: فرق لائیک و سکولار امروز در شهرها و جامعه ترکیه موج می‌زند که این امر از الگوپذیری آنان از غرب حکایت دارد.

امام جمعه شهر تاکستان ادامه داد: البته امروز به رغم روی کار آمدن گروه‌های فراوان اسلام‌خواه، مقاصد و راه آتاتورک و لائیک در کشور ترکیه جریان دارد.

اسلامی اظهار کرد: سیاستمداران انگلیسی در سال 1923 با به راه انداختن دسیسه‌ای جدید رضا شاه و آتاتورک را در دو کشور ایران و ترکیه گذاشتند که نشان از خباثت و بدطینتی این دولت دارد.

وی ادامه داد: انگلیسی‌ها و سیاستمداران خبیث آن‌ها به همین منوال و با هدف تسلط بر کشورهای اسلامی دسیسه‌های مختلفی را تا به امروز بر مسلمانان تحمیل کرده‌اند که ترویج لائیک و سکولار در ترکیه امروزی نشانی از این موضوع است.

امام جمعه شهر تاکستان ابراز داشت: دسیسه انگلیسی‌ها در ایران البته با روی کار آمدن رضا شاه نیز به پیروزی نهایی نرسید و مردم ایران ظلم و استبداد را دفع کردند اما این مسئله در حکومت آتاتورک در ترکیه در حال پیگیری است.

اسلامی تأکید کرد: عدم اعتماد دولت، ارتش و مردم به یکدیگر، ترویج سنگین الگوهای غربی و ابتذال، بی‌و‌بند و باری و استبداد جزو نتایج حکومت لائیک در ترکیه تا به امروز بوده است.

وی به وضعیت فاجعه‌بار قتل عام و کشتار انسان‌های بی‌گناه در عراق و سوریه به دست گروه‌های تروریستی اشاره کرد و افزود: هم‌پیمانان غربی و انگلیس با طرح توطئه‌های جدید همواره به دنبال نسل‌کشی شیعیان و استقرار دوباره استبداد در کشورهای اسلامی هستند.

امام جمعه شهر تاکستان سالروز درگذشت محدث قمی صاحب مفاتیح‌الجنان در سال 1360 قمری را تسلیت گفت و آثار و منابع این عالم جلیل‌القدر را ستودنی خواند.

اسلامی به ذکر روایتی از محدث قمی پیرامون حفظ شعائر اسلامی و شناخت حلال و حرام اشاره کرد و افزود: این محدث جلیل‌القدر در شبی با حضور در عالم رویای صادقه نسبت به رعایت حدود حلال و حرام به یکی از بستگان نزدیک خویش هشدار داده است.

وی به توصیف برخی صفات و ویژگی‌های اخلاقی محدث قمی از زبان آیت‌الله موسوی شالی(ره) پرداخت و بیان کرد: خلوص، وفاداری، عصمت و تلاش خستگی‌ناپذیر جزو بارزترین شمایل زندگانی مرحوم شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح‌الجنان بوده است.

امام جمعه شهر تاکستان با بیان اینکه شیخ محدث قمی با نگارش اثر ارزشمند مفاتیح‌الجنان سهم ویژه‌ای را در تربیت اسلامی بر عهده دارد، گفت: این عالم پرفضیلت همواره در دوره کتابت اثر مفاتیح‌الجنان با خود اینگونه زمزمه می‌کرد که آیا این اثر مورد پذیرش و مقبولیت قرار می‌گیرد؛ چنانچه امروز مفاتیح شیخ عباس در میان تمام خانوارها جا افتاده و بسیاری روزانه از این منابع مهم و خاص دینی بهره‌برداری‌های لازمه را می‌کنند.

اسلامی خاطرنشان کرد: جوامع اسلامی امروز با مطالعه آثار دینی به ویژه اثر ممتاز مفاتیح‌الجنان به روح و صفای نگارنده آن مرحمت فرستاده و از این عالم معنوی به نیکی یاد می‌کنند.

انتهای پیام/77005/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول