اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

بی‌حجابی ریشه در الگوگیری از نمادهای غربی دارد

امام جمعه سنندج با انتقاد از کمرنگ شدن پوشش‌های اسلامی در جامعه، ریشه بی‌حجابی و بدحجابی را در الگوگیری از نمادهای غربی عنوان کرد.

بی‌حجابی ریشه در الگوگیری از نمادهای غربی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: از آنجایی که استکبار تاب دیدن پیشرفت‌های ایران اسلامی و جامعه مسلمانان را ندارد لذا همواره به دنبال گرفتن جنبه ارزش‌های اسلامی از مسلمانان هستند.

به گفته امام جمعه سنندج، در همین راستا دشمنان سعی دارند با غلبه بر هویت ایرانی اسلامی مردم و به ویژه جوانان، با تکیه بر گسترش نمادهای غربی به اهداف خود در زمینه غالب کردن فرهنگ خود دست یابند.

ماموستا مجتهدی اضافه کرد: کمرنگ شدن استفاده از پوشش‌های محلی به عنوان یک حجاب کامل، نتیجه الگوگیری از نمادهای غربی و غیرایرانی و اسلامی است که این موضوع با فرهنگ ما مسلمانان هم‌خوانی ندارد و مغایر با دستورات اسلام است.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته همچنین به اشتغال و ازدواج جوانان به عنوان دو دغدغه مهم مردم و مسئولان اشاره کرد و گفت: دولت اعتدال باید در راستای تسهیل این دو مهم گام بردارد.

امام جمعه سنندج اظهار داشت: مسئولان کشوری و به ویژه مقام معظم رهبری بر رفع مشکلات اشتغال و سرمایه‌گذاری در این استان تاکید دارند لذا باید دولت جدید در این زمینه اقدامات اساسی و کاربردی انجام دهد.

وی گفت: در صورتی که زمینه تسهیل اشتغال جوانان فراهم شود، ازدواج نیز افزایش می‌یابد و برخی مشکلات را پوشش خواهد داد.

ماموستا مجتهدی همچنین وحدت را لازمه حفظ نظام اسلامی و پیروزی مسلمانان در مقابله با استکبار جهانی و کشورهای غربی دانست و گفت: کردستان نماد وحدت ملی است چراکه تعدد مذهب و قومیت در این استان همواره یک فرصت بوده و تاکنون مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

انتهای پیام/79006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول