اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد

انتقاد امام جمعه چهارمحال و بختیاری از تاخیر در انتخاب استاندار

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از تاخیر در انتخاب استاندار این استان، گفت: متاسفانه این روند اتلاف وقت است و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

انتقاد امام جمعه چهارمحال و بختیاری از تاخیر در انتخاب استاندار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: رستگاری انسان‌ها در تقویت تقوا و پرهیزکاری است و باید تا می‌توان در این زمینه تلاش و جدیت به کار گرفت.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه قیامت، سیر تکاملی خلقت انسان را تشریح کرد و گفت: خداوند متعال در آیات این سوره مبارکه نشان می‌دهد که خلقت انسان‌ها حکیمانه است و خداوند با حساب و کتاب انسان‌ها را خلق کرده است.

نکونام در ادامه با اشاره به واقعه غدیر خم، افزود: در حالی که عید غدیر را پشت سر گذاشتیم اما باید توجه داشت که حقیقت غدیر برای همیشه ماندگار است و در تمام ایام سال باید به این حقیقت توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه رستگاری افراد در سایه پای‌بندی به حقیقت غدیر است، تصریح کرد: غفلت از این موضوع باعث گمراهی و هلاکت انسان‌ها می‌شود و ما باید به شدت مراقب این موضوع باشیم.

نکونام بر ضرورت تقویت روحیه ایثار و مقاومت تاکید کرد و گفت: هشتم آبان روز پدافند غیرعامل و سالروز شهادت شهید فهمیده است و ضروری است تا به همین مناسبت روحیه ایثار و ایستادگی را در خود تقویت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مسائل و رویدادهای این استان در روزهای اخیر، اظهار کرد: مردم استان تا کی باید شاهد وقفه در امورشان باشند و افکار و اذهان و حرف و حدیث‌های متعددی را در رابطه با انتخاب استاندار استان خود بشنوند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از تأخیر در انتخاب استاندار این استان، گفت: متاسفانه این روند اتلاف وقت است و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

نکونام، قرار گرفتن استان در جریان عادی خود را از مهمترین مطالبات مردم دانست و افزود: روزانه ارتباطات تلفنی و مراجعات حضوری متعددی از سوی مردم با دفتر برقرار می‌شود و همگی خواهان این هستند که امور استان با انتخاب سریع‌تر استاندار در روند عادی خود قرار بگیرد.

وی بر ضرورت انتخاب فرد بومی و مناسب برای تصدی‌گری استانداری این استان تاکید و تصریح کرد: این در حالی است که اینجانب از همان ابتدا گفته بودم که در رابطه با مصادیق دخالتی ندارم و هرکس مامور دولت در استان شد به وظیفه خود در قبال وی که همان نظارت است، عمل می‌کنم.

نکونام افزود: در همین راستا آقایان فردی را معرفی کردند و من اخلاقا این فرد را مورد بررسی قرار دادم و او را فرد معتدل و مورد وفاق نمایندگان مجلس و نزدیک به شعارهای رئیس جمهور یافتم و نظر مساعد خود را در مورد ایشان اعلام کردم اما در نهایت این گزینه نهایی نشد.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: برهمین اساس دیگر نباید دوباره بازیچه دست آقایان ‌شویم و هرکس که انتخاب شود وظیفه خود را در قبال او انجام می‌دهیم.

نکونام بر ضرورت تقویت وحدت و انسجام در استان تاکید و اظهار کرد: توصیه بنده به مردم استان این است که با حفظ و تقویت وحدت بین خود، از تعصب‌های قومی دوری کرده و تنها به فکر منافع کلی استان باشند و در قضاوت‌های خود ارزش‌های الهی را مدنظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در یک توصیه جدی به برخی گروه‌های افراطی در استان باید بگویم که مواضع افراطی و خروج از اعتدال خدمت به کشور و رئیس جمهور نیست و باید بدانند که رای مردم رای به دکتر روحانی با شعار اعتدال بوده است.

انتهای پیام/68004/خ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول