اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نکا انجام شد

انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی نکا با حضور 300 هیئت

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا از برگزاری سومین انتخابات شورای هیئت مذهبی در این شهرستان همزمان با چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت مذهبی کشور خبر داد.

انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی نکا با حضور 300 هیئت

  به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،حجت‌الاسلام  محمدعلی الیاسی بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری این انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا افزود: انتخابات شورا هیئت مذهبی در راستای اهداف فرهنگی نظام و نهاد سازی غیردولتی و تقویت اقشار تاثیرگذار و عموم مردم در بحث فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نکا دارای 300 هیئت مذهبی ثبت شده است، اظهار داشت: 14 نفر شامل سه خانم و 11 آقا داوطلب شرکت در انتخابات هستند که از بین آنها هفت نفر عضو اصلی و سه نفر هم علی‌البدل انتخاب شدند.

الیاسی یادآور شد: شورا هیئت مذهبی باید اختلافات بین هیئت‌های مذهبی را به شیوه صحیح و به دور از تشنج حل و فصل کند و امیدواریم شورای هیئت مذهبی فرصتی مناسب برای حل و فصل مشکلات فرهنگی در جامعه و تبادل طرح‌های فرهنگی باشد.

وی گفت: در این دوره از انتخابات در نکا که همزمان با چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی کشور در اداره ارشاد نکا برگزار شد و انتخابات شورای هیئت مذهبی هر چهار سال یک بار در کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: شورا در هر مجموعه‌ای باید عدالت را به درستی انجام دهد و در بین هیئت‌های مذهبی نیز این موضوع با دقت انجام و اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: شوراهای هیئت مذهبی وظایف مختلفی مانند حل اختلافات، نظارت و ارزیابی بر عملکرد، تسهیل در صدور مجوز هیئت مذهبی، مبارزه با آسیب‌ها، انحرافات و استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی را بر عهده دارند.

الیاسی، با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای اساسی سازمان تبلیغات اسلامی نهاد سازی غیردولتی است، بیان داشت: یکی از نهادهای غیردولتی که سابقه سه دوره حضور در عرصه فرهنگ دینی جامعه رادارد شورای هیئت مذهبی است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات شورای هیئت مذهبی امروز در نکا با حضور حدود 300 هیئت مذهبی برگزار شد، تصریح کرد: محمدتقی یحیی‌پور، سعید کاظمی، علی خدادادی، کبری حسینی‌زارم، زیبا شریعتی، حجت‌الاسلام زین‌العابدین صفری  و سیدحسن میرزاخانی به عنوان هفت عضو اصلی این شورا در نکا انتخاب شدند.

الیاسی افزود: همچنین حسن اسفندیاری، سبحان شجاعی و سیدکاظم گت آقایی به عنوان اعضای علی‌البدل سومین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی نکا انتخاب شدند.

انتهای پیام/86002/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول