اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی کاشان آغاز شد

همزمان با سراسر کشور چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی کاشان از ساعت 9 صبح امروز در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان آغاز شد.

انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی کاشان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس ستاد چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی این شهرستان صبح امروز در حاشیه برگزاری انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 25 نامزد برای حضور در شورای هیئت‌های مذهبی کاشان نامزد و تأیید صلاحیت شده‌اند که از بین این تعداد، 9 نفر به عنوان عضو اصلی و سه نفر به عنوان عضو علی‌البدل شورا انتخاب می‌شوند.

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی تعداد هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان را 650 هیئت و تعداد هیئت‌های دارای مجوز رسمی را 400 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: 400 نفر از رؤسا یا معاونان و یا یکی از اعضای هیئت‌ها با در اختیار داشتن معرفی‌نامه از رئیس هیئت می‌تواند در انتخابات شرکت کنند و در واقع هر یک از هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان تنها یک حق رأی دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یادآور شد: کاشان تنها شهرستان استان اصفهان با بیش از 500 هیئت مذهبی است که می‌تواند 9 نفر عضو شورای هیئت‌های مذهبی داشته باشد.

وی افزود: چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان کاشان به صورت رایانه‌ای برگزار می‌‌شود و بعد از ثبت‌نام هر یک از نمایندگان هیئت‌های مذهبی، امکان حضور نماینده دیگری در انتخابات وجود ندارد.

حسینی گفت: انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی این شهرستان ساعت 12 امروز به پایان می‌رسد و صندوق آرا، با حضور نمایندگان اداره اطلاعات، فرمانداری ویژه، نمایندگان نامزدهای انتخابات، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و رئیس هیئت بازرسی و نظارت بر انتخابات باز و شمارش می‌شود.

به گفته وی بعد از انتخاب اعضای شورای چهارم هیئت‌های مذهبی شهرستان‌های استان اصفهان و معرفی آنها به این استان، برای تشکیل شورای مرکزی هیئت‌های مذهبی استان اصفهان، اعضای شوراهای شهرستان با شرکت در انتخابات شورای شهرستان‌های استان، از بین خود اعضای شورای مرکزی استان اصفهان را انتخاب می‌کنند.

حسینی به اهمیت شورای هیئت‌های مذهبی در شکل‌گیری و انسجام هیئت‌های مذهبی اشاره و تصریح کرد: ایجاد انسجام و تحکیم وحدت و هماهنگی فکری و عملی در فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی، استفاده از توان بالقوه و بالفعل و تجارب تمامی نیروهای هیئت‌ها در طراحی و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی‌دینی از مهمترین اهداف تأسیس شورای هیئت‌های مذهبی است.

رئیس ستاد چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی کاشان بیان داشت: آسیب‌شناسی شئون فرهنگی مناسبت‌های مذهبی و ارائه راهبردهای عملی جهت زدودن آسیب‌ها توسط نیروهای مردمی هیئت‌های مذهبی، افزایش مدیریت مشارکتی در تصمیم‌سازی‌های فرهنگی و اجرای فعالیت‌ها و جلب مشارکت و هدایت همکاری‌های مردمی از طریق صدور مجوز تأسیس و ساماندهی هیئت‌های مذهبی از مهمترین اهداف این شوراها است.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین مأموریت‌های شورای هیئت‌های مذهبی استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی موجود در هیئت‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای نیل به اهداف، هماهنگی و همکاری با سازمان در فرآیند صدور مجوز فعالیت هیئت‌های مذهبی است.

این مسؤول، نظارت مستمر بر فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی، بازرسی‌های مستمر از هیئت‌های مذهبی در طول سال، به ویژه ایام محرم و صفر، رسیدگی به اختلافات پیش آمده میان هیئت‌های مذهبی، رصد اولویت‌های فرهنگی، آسیب‌ها و مشکلات پیش روی هیئت‌های مذهبی با عنایت ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید را از دیگر مأموریت‌های شورای هیئت‌های مذهبی عنوان کرد.

وی همچنین خواستار حمایت ویژه مسئولان فرهنگی از هیئت‌های مذهبی استان شد و افزود: هیئت‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های بصیرت‌بخشی و معرفت‌افزایی در جامعه دینی مطرح هستند و باید همواره مورد توجه خیرین، مسئولان و صاحبان اندیشه قرار بگیرند.

انتهای پیام/2406/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول