اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کتابخانه فرودسی بندرعباس محقق شد

رونمایی از کتاب «عیسای من همین قدره؟»

مراسم رونمایی و نقد کتاب «عیسای من همین قدره؟» که به زندگی یکی از فرماندهان هرمزگانی در دفاع مقدس اختصاص دارد و نوشته اعظم پشت مشهدی است با حضور نویسنده در کتابخانه فردوسی بندرعباس برگزار شد.

رونمایی از کتاب «عیسای من همین قدره؟»

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در ابتدای این آیین که ظهر امروز برگزار شد، نویسنده کتاب با اشاره به اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای ارزشمند است که باید به دست آیندگان برسد، بیان کرد: این کتاب روایت زندگی شهید عیسی کریمی یکی از فرماندهان دفاع مقدس هرمزگان است که در خرداد ماه سال 1367 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

اعظم پشت مشهدی افزود: شهید کریمی فعالیت‌های مهمی در روند پیروزی انقلاب در شهرستان میناب داشت و پل ارتباطی میان مراجع تقلید در قم و مبارزان هرمزگان به حساب می‌آمد و این اثر حاصل پیاده کردن ساعت‌ها گفت‌وگو با هم‌رزمان و خانواده شهید کریمی و رفت و آمد به شهرستان‌هایی است که در زندگی و خاطرات شهید نقش داشته است.

وی با بیان اینکه ادعایی در خصوص کامل بودن یا بی نقص بودن این اثر ندارد، عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این کتاب در نوع نگاه به خاطرات شهید است و با گذشت بیش از بیست سال از زمان وقوع حوادث، تنظیم کتاب باید به صورتی منطقی با زمان منطبق باشد.

پشت مشهدی مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: راویان در حقیقت نویسندگان اصلی این اثر هستند و روایت داستان زندگی شهید از زاویه دید راویان اثر نگاشته شده است.

وی در پاسخ به انتقاداتی در خصوص شکاف بین دوران کودکی تا جوانی شهید کریمی در کتاب گفت: در نقل قول‌های راویان شکاف‌هایی هست که باید با ذهن نویسنده نگاشته شود اما به دلیل اطلاعات محدود از دوران کودکی و فراموشی این دوران از سوی خانواده و دوستان، نویسنده نمی‌تواند از ذهن خود دوران کودکی شهید را به تصویر بکشد.

پشت مشهدی تصریح کرد: یافتن هم‌رزمان و دوستان شهید، پاک شدن بخشی از خاطرات از ذهن افراد به دلیل سپری شدن بیش از بیست سال از زمان وقوع حوادث و خاطرات و محدودیت منابع و مستندات بخشی از سختی‌های نگارش این اثر بوده است.

نویسنده کتاب عیسای من همین قدره، با اشاره به موج جدیدی که پس از انتشار کتاب «دا» در حوزه ادبیات پایداری کشور به وجود آمده، افزود: نویسندگان باید از فضای تبلیغی خارج شده و سعی در معرفی چهره‌های راه پاسداری از ارزش‌های نظام اسلامی داشته باشند و با این کار زحمات هشت ساله رزمندگان دفاع مقدس را ارج نهند.

در ادامه مراسم رونمایی و نقد کتاب عیسای من همین قدره؟، جمعی از حاضران نظرات خود را در خصوص مطالب کتاب ارائه کردند و به بیان نقدها و نکات ضعف و قوت این کتاب پرداختند که نویسنده و اساتید حاضر در این مراسم نیز نکاتی را در پاسخ به این نظرات بیان کردند.

خاطرنشان می‌سازد، جلسه رونمایی و نقد کتاب عیسای من همین قدره؟ که به شهید عیسی کریمی می‌پردازد، با همکاری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، حوزه هنری هرمزگان، خانه شهریاران جوان بندرعباس و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور نویسنده کتاب، رئیس انجمن نویسندگان و مولفان و جمعی از نویسندگان استان در کتابخانه عمومی فردوسی بندرعباس برگزار شد.

انتهای پیام/88001/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول