اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد

فعالیت 2 هزار هیئت مذهبی در گیلان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 2 هزار هیئت مذهبی این استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 200 هیئت مذهبی دارای مجوز رسمی فعالیت هستند.

فعالیت 2 هزار هیئت مذهبی در گیلان

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت‌های مذهبی گیلان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت، اظهار کرد: انتخابات هیئت‌های مذهبی گیلان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه تمام هیئت‌های شرکت کننده در انتخابات مذکور دارای کد شناسایی هستند، گفت: این هیئت‌ها نامزدهای خود را انتخاب می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، انجام ثبت‌نام چهارمین دوره انتخابات هیئت‌های مذهبی گیلان را از سوم تا 10 شهریور امسال ذکر کرد و ادامه داد: نامزدها از 15 مهر امسال تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات فرصت داشتند با هیئت‌های مذهبی رایزنی کرده و برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی برنامه‌های نامزدهای هیئت‌های مذهبی گیلان را پیرامون ارتقای کیفی این هیئت‌ها ذکر کرد و یادآور شد: انتخابات مذکور به صورت سلیقه‌ای و با گرایش‌های جناحی نبوده بلکه فعالیت و ارتقای فرهنگی و مذهبی باید محور برنامه‌های کاندیداها باشد.

یاری، با اشاره به رسالت سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نسبت به هماهنگی هیئت‌های مذهبی در تمام مناطق استان، خاطرنشان کرد: حضور مردم در هیئت‌های مذهبی بسیار پررنگ و چشمگیر است.

وی، حمایت، هدایت و نظارت را سه اصل مهم سازمان تبلیغات اسلامی برای هیئت‌های مذهبی برشمرد و متذکر شد: این سه اصل برای صیانت و حفاظت از فرهنگ عاشورا انجام می‌شود.

این مسئول، درباره برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت‌های مذهبی استان تصریح کرد: امروز این انتخابات در تمام شهرستان‌های گیلان برگزار می‌شود.

به گفته وی، در انتخابات مذکور تعداد 82 نفر اعضای اصلی و 34 نفر عضو علی‌البدل و در مجموع 116 نفر جزو اعضای شورای هیئت‌های مذهبی گیلان انتخاب می‌شوند.

یاری، خاطرنشان کرد: تعداد اعضای شورای هیئت‌های مذهبی در هر شهرستان پنج نفر و در رشت 12 نفر است.

وی با بیان اینکه پس از انتخابات مذکور انتخابات دیگری بین 116 نفر برگزار می‌شود، یادآور شد: شورای هیئت مذهبی گیلان پس از انتخابات تشکیل و یک نفر به عنوان نماینده این استان در کشور معرفی می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از فعالیت 2 هزار هیئت مذهبی این استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 200 هیئت مذهبی دارای مجوز رسمی فعالیت هستند.

انتهای پیام/2300/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول