اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

سومین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی نکا برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا گفت: سومین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در نکا سوم آبان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

سومین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی نکا برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی پیش از ظهر امروز در گردهمایی رهروان ولایت که با حضور هیئت‌های مذهبی و اعضای پایگاه‌های بسیج برگزار شد، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی به عنوان بستر مناسب برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستند که باید با تمام توان در این زمینه وارد شوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا افزود: با توجه به در پیش بودن ایام ماه محرم، هیئت‌های مذهبی از هم‌اکنون باید برای پررنگ‌تر برگزار کردن مراسم‌ها و تبیین قیام امام حسین(ع) در جامعه تلاش کنند.

وی با اشاره به انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: این انتخابات هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و امسال سومین سال برگزاری این انتخابات در نکا همزمان با چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی کشور است.

الیاسی گفت: سومین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در نکا سوم آبان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود که باید در این رابطه هیئت‌های مذهبی حضور فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: حضور هیئت‌های مذهبی بیانگر اهمیت ادامه کار شورای هیئت‌های مذهبی است تا برای چهار سال آینده افرادی را برگزینند که برای پیشبرد اهدافشان کمک کار آنان باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا اظهار داشت: گسترش هیئت‌های مذهبی در جامعه امروزی یکی از ابزارهای موفق در برابر تهاجم فرهنگی غرب است که می‌تواند در برابر تهاجم‌های فرهنگی دشمن، تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

امام جمعه نکا نیز با اشاره به نعمت ولایت اظهار داشت: ولایت و ولی فقیه نعمت بزرگی است که امروز همه فعالیت‌های جامعه ما به برکت وجود این نعمت است.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لایینی  ادامه داد: نعمت ولایت مهم‌ترین دستاورد غدیر است و دشمنان در صدد کمرنگ کردن این نعمت بزرگ و ارزشمند هستند که باید مراقب باشیم.

وی افزود: هیئت‌های به عنوان یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های بصیرت بخشی و معرفت‌افزایی در جامعه دینی مطرح هستند و باید همواره مورد توجه خیران، مسئولان و صاحبان اندیشه قرار بگیرند.

فرمانده انتظامی نکا نیز گفت: با توجه به در پیش بودن ماه محرم، همکاری هیئت‌های مذهبی، دسته‌های عزاداری و همیاران محرم این شهرستان با پلیس برای برقراری نظم در ماه محرم ضروری است.

اسماعیل فتحی افزود: باید حرمت محرم در ایام عزای حسینی پاس داشته شود و اشعار و مرثیه‌ هم در پاسداشت ساحت مقدس ائمه اطهار(ع) باشد.

وی ادامه داد: مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی باید در ایام محرم نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرده و از بیان اشعار موهن و دور از ذهن پرهیز کنند.

فتحی گفت: بیان حقایق و فلسفه قیام امام حسین (ع) و انتقال آن به مردم از جمله وظایف مداحان در آیین‌های عزاداری ماه محرم است.

وی افزود: رعایت حجاب و عفاف از جمله تاکیداتی است که باید توسط هیئت‌های مذهبی و دست‌اندرکاران فرهنگی در جامعه مورد توجه قرار گیرد و در ایام محرم به این مسئله مهم توجه ویژه اعمال شود.

انتهای پیام/86002/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول