اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مشکلات ابهر گزارش می‌دهد

نبود پارکینگ خودرو از مشکلات مرکز شهر ابهر

شهر ابهر و به ویژه مرکز آن از برخی مشکلات رنج می‌برد که نبود پارکینگ مناسب برای خودروها از مهم‌ترین آنها است.

نبود پارکینگ خودرو از مشکلات مرکز شهر ابهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابهر یکی از شهرهای مهم استان زنجان است که در منطقه معتدل کوهستانی در دره وسیعی در جنوب غربی زنجان در سر راه تهران به تبریز قرار گرفته است.

ابهر با مساحت 3 هزار و 275 کیلومتر مربع به طور تقریبی 15 درصد از کل مساحت استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

این شهرستان از سمت جنوب و شرق به تاکستان، از غرب به قیدار، از شمال به طارم علیا و زنجان و شمال شرقی به طارم سفلی از استان قزوین محدود است و فاصله آن تا تهران 230 و تا مرکز استان 90 کیلومتر است.

ابهر در 13 دقیقه و 49 درجه طول شرقی و 9 دقیقه و 36 درجه عرض شمالی قرار گرفته عرض آن از شمال به جنوب از پشت کوه‌های قارلوق تا انتهای مزارع خوشنام 50 کیلومتر و از غرب به شرق از سلطانیه تا حدود ضیاءآباد 75 کیلومتر است و ارتفاع آن از سطح دریا یک‌هزار و 540 متر است. این شهر با 87 هزار و 396 نفر جمعیت در سال 1390 به عنوان دومین شهر پر جمعیت استان زنجان پس از شهر زنجان مرکز این استان محسوب می‌شود.

شهر ابهر

شهر ابهر در طول سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته و این رشد مشکلاتی را برای این شهر به وجود آورده است که نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان استان و شهرستان ابهر است.

به نظر می‌رسد در شورای شهر چهارم ابهر باید با تلاش و همدلی و با کمک گرفتن از مسئولان این شهرستان در راستای رفع مشکلات این شهر تلاش کنند.

دو خیابان اصلی مرکز شهر ابهر شامل خیابان‌های ولیعصر (عج) و امام خمینی (ره) است که با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

مهم‌ترین مشکل شهر ابهر که طی سال‌های گذشته رفته رفته نمود بیشتری به خود گرفته و همه مردم آن را از آن گله دارند، مسئله نبود پارکینگ مناسب برای وسایل نقلیه است.

با وجود راه‌اندازی چند پارکینگ خصوصی وسایل نقلیه طی سال‌های گذشته در شهر ابهر، همچنان مشکل عدم وجود پارکینگ مناسب وسایل نقلیه از معضلات شهری ابهر محسوب می‌شود.

طی سال‌های گذشته به دلیل افزایش تعداد وسایل نقلیه در شهر ابهر، خیابان‌های اصلی شهر ابهر با مشکل عدم وجود ظرفیت کافی برای تردد این تعداد ماشین مواجه هستند به گونه‌ای که از ساعتی پیش از غروب آفتاب تا چند ساعت بعد از غروب آفتاب، ترافیک شدیدی بر خیابان‌های اصلی شهر ابهر حاکم است که نیازمند توجه جدی و ویژه مسئولان برای رفع این مشکل است.

نبود پارکینگ مناسب باعث شده تا مردم و شهروندان خودروهای خود را در کوچه و خیابان‌های مرکز شهر پارک کنند، که این امر علاوه بر ایجاد مشکل برای مردم، مزاحمت‌هایی را نیز برای ساکنان خیابان‌ها و کوچه‌های مرکز شهر ایجاد کرده است.

وجود آسفالت نامناسب

عدم آسفالت‌ریزی مناسب در برخی خیابان‌ها، وجود برخی دست‌اندازها در خیابان‌ها از دیگر مشکلاتی است که مردم ابهر با آن درگیر هستند.

به نظر می‌رسد با توجه به فرا رسیدن فصل سرما باید توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان در زمینه حل مشکل آسفالت خیابان‌ها از سوی مسئولان انجام شود.

نبود پیاده‌رو‌های مناسب و ...

عدم وجود پیاده‌روهای مناسب برای تردد شهروندان در خیابان‌های اصلی شهر، وجود دست‌فروشان و افراد دوره‌گرد در خیابان‌های اصلی شهر و همچنین محل تردد شهروندان، عدم تعبیه سطل زبانه در خیابان‌های اصلی شهر، عدم نظارت جدی بر عملکرد تاکسی‌رانان و ... از جمله مشکلات شهر ابهر در حوزه شهر و شهرداری است.

انتهای پیام/73001/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول