اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آق‎قلا:

هدف سلفی‎ها و تکفیری‎ها اختلاف بین مسلمانان است

فرماندار آق‎قلا گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با برنامه‎ریزی گسترده و حمایت از حرکات توریستی سلفی و تکفیری حرکت گسترده‌ای را برای بر هم زدن وحدت بین مسلمانان آغاز کرده است.

هدف سلفی‎ها و تکفیری‎ها اختلاف بین مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حاجی‎گلدی کر امشب در مراسم ششمین سالگرد رحلت آیت‎الله طاهری‎گرگانی، نماینده فقید مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری در مدرسه امام صادق (ع) گرگان با بیان اینکه وحدت یکی از ضروریات جهان اسلام است، اظهار داشت: وحدت در شرایط حساس کنونی کشور و عرصه بین‎المللی با عنایت بر تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری و دولت یازدهم که به آن اعتقاد ویژه‎ای دارند باید سرلوحه کاری همه دوستداران نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم شاهنشاهی ریشه‎های وحدت را در بین اقوام و مذاهب را خشکانده بود، اما به برکت انقلاب اسلامی هم‌اکنون وحدت به عنوان یک استراتژی و تاکتیک برای سربلندی و پیشرفت کشور است.

حفظ اسلام و وحدت یک ضرورت انکارناپذیر است

فرماندار شهرستان آق‎قلا با تأکید بر اینکه حفظ اسلام و وحدت یک ضرورت انکارناپذیر است، عنوان کرد: دوری از آموزه‎های اسلام و تعصب‎های خشک و بی‎روح کمک به اهداف تفرقه‎افکنانه استکبار جهانی است.

کر خاطرنشان کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با استفاده از شیوه‎های سخت‎افزارانه تلاش داشت مانع از صدور انقلاب اسلامی در عرصه جهانی شود، اما امروز با تغییر شیوه استفاده از حیله‎های نرم‎افزارانه تلاش می‎کند به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی محور وحدت ولایت فقیه است، متذکر شد: در شرایطی که دشمنان اسلام از هر اقدامی برای ضربه زدن به نظام استفاده می‎کنند ولایت فقیه به عنوان دیدبان همیشه بیدار نظام هوشیارانه توطئه‎های آنان را نقش بر آب می‎کند.

چاره‎ای جز پیروی از فرمایشات رهبری نداریم

فرماندار شهرستان آق‎قلا تأکید کرد: شیعه و سنی هم‌اکنون به این درک رسیده‎اند که برای مصون ماندن از دسیسه‎های غرب چاره‎ای جز پیروی از فرمایشات رهبری ندارند.

کر ادامه داد: دشمنان اسلام هم به باور رسیده‎‎اند که برای ضربه زدن به این نظام راهی جز تضعیف جایگاه ولایت فقیه ندارند، بنابراین باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل آنان ایستاد.

وی اضافه کرد: در بررسی‎های علمی مشخص شده است که 80 تا 90 درصد از مردم جهان از بی‎عدالتی رنج می‎برند، بنابراین باید با تقویت اشتراکات دینی وحدت بین مسلمانان را تقویت کنیم.

قرآن کریم مهم‌ترین نقطه اشتراک بین مسلمانان است

فرماندار شهرستان آق‎قلا با اشاره به اینکه قرآن کریم مهم‌ترین نقطه اشتراک بین مسلمانان است که باید محور وحدت قرار گیرد، اذعان داشت: قبله مشترک و نبوت پیامبر به عنوان پرچمدار صلح و دوستی باید محور وحدت همه مسلمانان باشد.

کر افزود: تکیه بر ویژگی‎های شخصیتی امام علی (ع) که همیشه تاکید داشتند «وحدت بین مسلمانان موجب شکوفایی آنان خواهد شد» می‎تواند با کمک 50 کشور مسلمان جهان به یک قدرت برتر جهان تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: باید با هوشیاری آن چیزی که ما را از وحدت دور می‎کند فاصله بگیریم و برای بی اثر کردن توطئه‎های تفرقه‎افکنانه استکبار جهانی در همه حال گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم.

این مسئول با اشاره به فعالیت استاندار جدید در استان گلستان بر وحدت و همکاری برای پیشرفت و توسعه استان تاکید کردند.

به گزارش فارس؛ آیت‌الله سید حبیب‌الله طاهری‌گرگانی، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری 6 سال پیش بر اثر بیماری کبد در روز عید غدیر خم دارفانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.

در پی درگذشت عالم خدمتگزار مرحوم آیت‌الله سید حبیب‌الله طاهری‌گرگانی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیت صادر فرمودند.

همچنین به‌ مناسبت درگذشت آیت‌الله طاهری‌گرگانی، یحیی محمودزاده استاندار گلستان و آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در این استان گلستان در پیام مشترکی درگذشت آیت‌الله سید حبیب‌الله طاهری‌گرگانی، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس وقت مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی درگذشت سید حبیب‌الله طاهری، نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری نیز با انتشار اطلاعیه‌ای رحلت آیت‌الله طاهری‌گرگانی را تسلیت گفت.

در پی رحلت نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری از سوی استاندار گلستان سه روز عزای عمومی در این استان اعلام شد.

انتهای پیام/2307/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول