اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری آئین افتتاحیه در سنندج

چهاردهمین دوره رقابت‌های زورخانه‌ای قهرمانی کشور آغاز شد

چهاردهمین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان با برگزاری مراسم افتتاحیه رسماً آغاز شد.

چهاردهمین دوره رقابت‌های زورخانه‌ای قهرمانی کشور آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در این رقابت‌ها 21 تیم از 12 استان کشور حضور دارند و رقابت‌های خود را از صبح امروز به میزبانی سالن آزادی این شهر آغاز کردند.

در آئین افتتاحیه این مسابقات که امشب در سالن «آزادی» سنندج برگزار شد، نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور با بیان اینکه این ورزش ریشه در فرهنگ و آئین ایرانیان دارد، گفت: زورخانه نمادی از فرهنگ بالای ایرانی است.

محمد خوش‌جان با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در ورزش زورخانه‌ای در سطح کشور، تصریح کرد: الفبای مردانگی و پهلوانی از گود زورخانه آموخته می‌شود.

وی افزود: پهلوانان حاضر در این رشته به مولا علی اقتدا می‌کنند و روح نوع‌دوستی و انسان‌دوستی به تبعیت از آن ابرمرد تاریخ در رگ‌های این ورزش جاری است.

در ادامه این مراسم، مسئول روابط عمومی هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان کردستان با اشاره به میزبانی این استان در چهاردهمین دوره این پیکارها، گفت: این مسابقات همه ساله و این بار به میزبانی استان کردستان برگزار می‌شود.

مصطفی الله‌ویسیان با تأکید بر اینکه کردستان در ورزش زورخانه‌ای صاحب مقام و عنوان است، اذعان داشت: وجود طرفداران زیاد در این رشته به دلیل جایگاه بالای این رشته است.

وی، هدف از برگزاری این مسابقات را جذب تماشاگران و بویژه نوجوانان به این رشته عنوان کرد و متذکر شد: هر اندازه در معرفی این ورزش بیشتر بکوشیم، فرهنگ و روح پهلوانی بیشتر نمود پیدا می‌کند.

پس از این سخنان؛ رژه تیم‌های حاضر در مسابقات انجام شد و سپس گروه دف‌نوازی به اجرای برنامه پرداخت.

در این رقابت‌ها 250 ورزشکار طی دو روز رقابت‌های خود را در دو رده سنی 20 تا 40 و 40 تا 50 سال انجام می‌دهند.

در این مسابقات که تحت عنوان گرامیداشت عید غدیرخم و  به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود، تیم‌هایی از استان‌های یزد، فارس، مازندران، زنجان، کرمان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، تهران، اصفهان، آذربایجان غربی و سه تیم از استان کردستان به مصاف همدیگر می‌روند.

گفتنی است؛ نتایج پیکارها به صورت کلی و پس از پایان روز دوم مسابقات مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/79012/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول