اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح طرح استعدادیابی ورزش زورخانه‌ای

500 نوجوان مستعد ورزش زورخانه‌ای در سنندج شناسایی شدند

با افتتاح طرح استعدادیابی ورزش زورخانه‌ای در شهر سنندج، 500 نونهال و نوجوان مستعد این ورزش شناسایی و جذب شدند.

500 نوجوان مستعد ورزش زورخانه‌ای در سنندج شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسئول کمیته فرهنگی هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان کردستان شامگاه یکشنبه در حاشیه افتتاح طرح استعدادیابی ورزش زورخانه‌ای در شهر سنندج اظهار داشت: در راستای تفاهم‌نامه‌ای که بین آموزش و پرورش استان و هیئت‌های ورزش زورخانه‌ای منعقد شد، قرار است طرح توسعه ورزش زورخانه‌ای در مدارس استان برگزار شود.

مصطفی الله‌ویسیان با اشاره به جذب 500 کودک و نوجوان مستعد به ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: دبیرخانه‌ای برای جذب و شناسایی افراد مستعد این ورزش تشکیل شده است.

وی افزود: مربیان ورزش زورخانه‌ای به مدارس سطح شهر رفته و به صورت رایگان دانش‌آموزان را در ساعات درس تربیت‌بدنی و ورزش صبحگاهی آموزش می‌دهند.

الله‌ویسیان با اعلام اینکه ورزش زورخانه‌ای به کل مدارس سطح استان تعمیم داده می‌شود، گفت: طرح استعدادیابی از حواشی شهر و مناطق آسیب‌پذیر به‌خصوص شهرک نایسر آغاز شده است.

به گفته وی، ورزش‌های زورخانه‌ای باتوجه به منش پهلوانی، فرهنگ و پیشینه قدیمی آن می‌تواند گزینه مناسبی برای حفظ نوجوانان از جرم و بزه‌کاری و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

مسئول کمیته فرهنگی هیئت ورزش زورخانه‌ای در پایان اضافه کرد: مجتمع فرهنگی و ورزشی نایسر که طرح استعدادیابی در آنجا افتتاح شد با راه‌اندازی و توسعه ورزش‌هایی همچون فوتبال، بسکتبال، والیبال و همچنین ورزش‌های زورخانه‌ای می‌تواند فضای خوبی را برای استعدادیابی کودکان و نوجوانان فراهم کند.

در ادامه این مراسم مرشد پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای کردستان هم اظهار داشت: ورزش زورخانه‌ای یکی از قدیمی‌ترین و باستانی‌ترین ورزش‌ها در استان کردستان است.

فریبرز نوروزی ادامه داد: باید سعی کنیم با استعدادیابی جوانان و نوجوانان را به این حیطه سوق دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: اگر خانواده‌ها همکاری کنند و کودکانشان را به مراکز ورزش بفرستند می‌توان هم به سلامت کودکان کمک کرد و هم ورزش‌های زورخانه‌ای را احیا کرد.

لازم به ذکر است در این مراسم کودکان و نوجوانان در مجتمع فرهنگی و ورزشی نایسر در حضور مسئولین دادگستری استان کردستان، مدیران ورزش و امور جوانان و اعضای شورای شهر به انجام ورزش زورخانه‌ای پرداختند.

انتهای پیام/79014/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول