اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خبر داد

حضور 2 میلیون و 200 هزار نفر در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای شمار ورزشکاران این رشته‌ها را در کشور 2 میلیون و 200 هزار نفر عنوان کرد.

حضور 2 میلیون و 200 هزار نفر در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای

محمود طالقانی عصر امروز در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان شمالی به خبرنگار فارس و صدا و سیما گفت: بخشی از این تعداد ورزشکاران دارای بیمه ورزشی هستند.

وی پیش‌بینی کرد تا با اجرای برنامه‌های این فدراسیون در بخش‌های برگزاری مسابقات، استعداد‌یابی، اشاعه و همچنین ساخت و توسعه اماکن ورزشی این تعداد افزایش یابد.

طالقانی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد تعداد اماکن ورزشی زورخانه‌ای در کشور گفت: هم‌اکنون 759 زورخانه در سطح کشور فعال است.

وی همچنین اجرای 97 زورخانه در کشور را از برنامه‌های این فدراسیون عنوان و خواستار تأمین اعتبارات اجرای این طرح‌ها شد.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به برنامه‌های این فدراسیون هم اشاره کرد و گفت: برگزاری شش مسابقه بین‌المللی از مهم‌ترین برنامه‌های این فدراسیون بوده که در آبان ماه مسابقات بین‌المللی کشتی پهلوانی را در خرم‌آباد برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین مسابقات بین‌المللی در آذربایجان، کرمانشاه و اصفهان را در این راستا برشمرد و افزود: هر دو ماه یک مسابقه بین‌المللی خواهیم داشت.

* کم توجهی به ورزش باستانی به خاطر ورزش‌های وارداتی

طالقانی با اشاره به کم توجهی به ورزش باستانی به خاطر ورود ورزش‌های وارداتی در سال‌های اخیر گفت: تلاش داریم تا مردم را با این رشته ورزشی با اجرای برنامه‌های مختلف آشتی دهیم.

وی همچنین اشاعه ورزش‌های کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای را از سنین کودکی در استان‌های کشور برشمرد و افزود: این اقدام در راستای آشتی مردم با ورزش زورخانه‌ای انجام می‌شود.

طالقانی همچنین درباره وضعیت رشته کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان شمالی گفت: اسم خراسان مصادف با قهرمانی است و یک سابقه طولانی در این ورزش‌ها داشته که امیدواریم با توسعه اماکن زورخانه‌ای با مشارکت خیران شاهد تأمین فضاهای مورد نیاز در استان باشیم.

انتهای پیام/63002/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول