اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت شورا و مجمع نمایندگان اردبیل انجام شد

تشکیل کار گروه‌های تخصصی با هدف توسعه عمران شهری / حمایت همه جانبه از پروژه‌های مشارکتی شهری

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در دیدار با اعضای شورای شهر اردبیل خواستار تشکیل کار گروه‌های تخصصی برای پیشبرد بهتر امور و پیگیری‌ها و تشکیل جلسات تعاملی به صورت فصلی شد.

تشکیل کار گروه‌های تخصصی با هدف توسعه عمران شهری / حمایت همه جانبه از پروژه‌های مشارکتی شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه‌ شورای شهر اردبیل که پیش از ظهر امروز با حضور اعضا و شهردار اردبیل برگزار شد، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در سخنانی با تبریک عید بزرگ غدیر انقلاب اسلامی ایران را احیاکننده حرکت مثبت و سازنده در حاکمیت ولایت فقیه و احترام به عظمت حادثه غدیر توصیف کرد و اظهار داشت: کمتر افرادی تصور می‌کردند که با پیروزی انقلاب اسلامی سیستم ولایت فقیه و حاکمیت دینی بر این سرزمین و عالم اسلام بازگردد چرا که بسیاری از گره‌های کور امروز امت اسلامی نبود رهبری صالح و تکیه بر ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان (عج) است.

مصطفی افضلی‌فرد تصریح کرد: اگر امت اسلامی از سه دهه پیش فرمان امام راحل (ره) که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد راه روشن حرکت خود قرار می‌دادند امروز امت اسلامی با این همه انحراف و آسیب روبرو نمی‌شد.

وی با یادآوری اینکه مفهوم و مراد از حاکمیت ولایت فقیه تداوم این راه و عمل به وظایف و اختیارات قانونی در حیطه ولی فقیه زمان است، ادامه داد: آنهایی که می‌گویند منتظر امام عصر (عج) هستند و به ولایت فقیه بی‌توجهی می‌کنند به مانند کسانی هستند که در کوفه شعار سرمی‌دادند از مسلم تبعیت نمی‌کنیم تا حسین خود حاضر شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در عصر غیبت نیابت عام با ولی فقیه است، گفت: ما باید قدر ولایت فقیه را بدانیم چرا که در سایه صیانت از این گوهر گرانبها است که جمهوری اسلامی ایران امروز مقتدر‌ترین کشور خاورمیانه و جهان است.

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود به دو وظیفه تقنینی و نظارتی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: در حوزه تصویب قوانین در قالب طرح یا لایحه‌ای که به مجلس ارائه می‌شود سعی بر این است که قوانین کاربردی و اجرایی به تصویب برسد که در این زمینه ما آمادگی داریم پیشنهادات شوراهای شهر را دریافت کنیم تا بر اساس خواسته آنها طرح اصلاح و تقویت قوانین را ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: ما در سنگر نمایندگی مردم در مجلس و اعضای شورا نیز به عنوان نمایندگان پارلمان محلی باشد دست به دست هم دهیم تا با درک نقاط ضعف و قوت مسائل شهری بکوشیم تا انتظارات مردم را با روان‌سازی امور برآورده کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها در شهر و امورات شهری اشاره کرد و افزود: بیان این ضعف‌ها به معنای نادیده گرفتن زحمات شهردار و اعضای شورا نیست بلکه ما سعی داریم با واقع‌بینی محدودیت‌ها و تنگناها را مشاهده کرده و نسبت به حل آنها اقدام کنیم.

افضلی‌فرد ضرورت توجه به مهار آب‌های سطحی و روان‌سازی خدمات شهری را در این ارتباط به همراه توجه ویژه به صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه باید دست به دست هم دهیم تا بسیاری از نارسایی‌ها و تنگناها و مشکلات برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: درخواست برگزاری جلسات مجمع نمایندگان در اردبیل و با حضور تمام اعضا پیشنهاد خوبی است، اما جمع شدن تمامی نمایندگان در یک جلسه کار سخت و زمان‌بری است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ضرورت تشکیل کار گروه ویژه در بخش‌های خدمات شهری، اشتغال، گردشگری، کشاورزی، صنایع و... را با همکاری اعضای شورای شهر یادآور شد و ادامه داد: بنده این آمادگی را اعلام می‌کنم که این کار گروه‌ها هر چه سریع‌تر شکل بگیرد تا ما به صورت فصلی پیگیری‌های لازم را انجام دهیم و در جریان روند پیشرفت خواسته‌ها، مطالبات و پیگیری‌های خود قرار گیریم.

افضلی‌فرد در پایان اذعان داشت: این اولین نشست کاری و سومین دیدار با اعضای شورای شهر اردبیل است که انتظار می‌رود برگزاری این جلسات مبنای همدلی و همکاری بیشتر در رفع مشکلات شهری باشد.

انتهای پیام/62001/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول