اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار نیشابور:

نیشابور در دوران بی‌سوادی اروپاییان مهد علم و تمدن بود

شهردار نیشابور گفت: در زمان بی‌سوادی اروپاییان نیشابور مهد تمدن و علم جهان اسلام بود.

نیشابور در دوران بی‌سوادی اروپاییان مهد علم و تمدن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد حسن زرندی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک اعضای شوراهای اسلامی سه شهر شیراز، نیشابور و خوی اظهار داشت: نیشابور از سده سوم هجری به پایگاهی علمی تبدیل و مأمن و پناهگاهی مناسب برای طالبان علوم مختلف به ویژه علوم ادبی و دینی شد.

نماینده نیشابور در شبکه همکاری شهرهای تاریخی سازمان جهانی یونسکو افزود: قرار گرفتن شیراز و نیشابور در شمار شهرهایی که میراث معنوی جهان محسوب می‌شوند لزوم برگزاری نشست‌ها و تفاهم‌نامه‌های مشترک را به ما یادآور می‌شود. 

نیشابور قدمگاه امام رضا (ع) است

 مشاور فرهنگی شورای اسلامی شهر نیشابور نیز در این جلسه گفت: حدیث سلسلة‌الذهب را امام رضا (ع) در نیشابور بیان کردند و با اشاره به فرموده پیامبر (ص) بدین مضمون که «کلمه لااله الاالله حصنی فمن قالها دخل حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی» شرط امامت و ولایت را برای در امان بودن لازم دانستند.

مهدی نوروز افزود: در همان زمانی که در اروپا 12 فرد باسواد نبود برای نوشتن حدیث سلسلة‌الذهب در نیشابور 12 هزار قلم‌دان مرصع آماده شد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: هیچ ملتی بزرگ نمی‌شود مگر بزرگان خود را بزرگ بدارد و  بسیاری از بزرگان ایران در شیراز، خوی و نیشابور می‌زیسته‌اند.

وی ابراز داشت: عطار در نیشابور، حافظ و سعدی در شیراز و شمس در خوی پیوند‌دهنده این سه شهر هستند.

غلام‌مهدی حقدل، رئیس شورای شهر شیراز نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد ارتباط بین این سه شهر ادامه پیدا کرده و از عرصه فرهنگ به حوزه اقتصاد تسری یابد.

انتهای پیام/2448/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول