اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور:

فرهنگ و ادب پارسی بدون شیراز قابل تصور نیست

رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: ایران و فرهنگ و ادب پارسی بدون شیراز قابل تصور نیست.

فرهنگ و ادب پارسی بدون شیراز قابل تصور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد کاظم صادقی بعد از ظهر امروز در جلسه مشترک شوراهای اسلامی سه شهر خوی، نیشابور و شیراز اظهار داشت: فرهنگ و ادب ایران‌زمین با شیراز به یکدیگر پیوسته است و رفت و آمد بین دو شهر فرهنگی و تاریخی شیراز و نیشابور منشأ خیر خواهد بود.

وی افزود: نیشابور با 270 هزار نفر جمعیت دوبار در دوره طاهریان و سلجوقیان پایتخت ایران بوده و در قرن یازدهم میلادی از شهرهای مهم جهان به شمار می‌آمده است.

صادقی اضافه کرد: این شهر که از بزرگ‌ترین مراکز تمدن اسلامی بوده، موطن بسیاری از علما، شعرا و عرفای نامی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نیشابور از همان زمان که بدون خونریزی توسط مسلمانان فتح شد به ولایتمداری و حب اهل بیت (ع) مشهور بوده است.

وی یادآور شد: 28 اردیبهشت‌ماه روز خیام و 28 فروردین به ‌نام روز عطار در تقویم ثبت شده که هر دو از افتخارات نیشابور هستند.

اشتراک شیراز و نیشابور در پیمان میراث معنوی

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز نیز در این نشست گفت: در هفته فرهنگی ملی و بین‌المللی «طرحی نو» که از چند روز پیش آغاز به کار کرده است، میزبان سفرای کشورهای جمهوری بولیواری ونزوئلا و بولیوی بودیم و میهمانانی از آلمان و ترکیه نیز در شیراز حضور پیدا کردند.

محمد فرخ‌زاده افزود: شیراز و نیشابور تنها شهر‌های عضو پیمان ICCN یا میراث فرهنگی معنوی هستند که در این اواخر اصفهان نیز درصدد پیوستن به این پیمان است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه منعقد شده بین شیراز و خوی که به تصویب شورای سوم رسید مقدمه آن شد که هفته فرهنگی شیراز در خوی برگزار شود و اکنون میزبان اهالی خوی در شهر خود هستیم.

فرخ‌زاده تصریح کرد: بازدید از پروژه‌های عمرانی شیراز، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و نشست‌های تخصصی از جمله برنامه‌های اعضای شورای اسلامی نیشابور و خوی است.

وی در پایان بیان کرد: حوزه تبادل آداب و رسوم و داشته‌های فرهنگی ارتباط بین سه شهر خوی، نیشابور و شیراز ضمن تقویت انسجام ملی عرصه را برای برخی برنامه‌های فرهنگی فراملی باز خواهد کرد.

انتهای پیام/2448/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول