اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم:

بهر‌ه‌گیری از تکنولوژی‌های نو قشم را به جزیره‌ای سرسبز تبدیل می‌‌کند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با بهره‌گیری از تکنولوژی‌هایی همانند تولید همزمان برق و آب شیرین می‌توان، قشم را با توجه به دسترسی آسان و ارزان به آب دریا و انرژی، به جزیره‌ای سرسبز تبدیل کرد.

بهر‌ه‌گیری از تکنولوژی‌های نو قشم را به جزیره‌ای سرسبز تبدیل می‌‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، شهریار مشیری در بازدید از پروژه تولید همزمان آب و برق شرکت مپنا، گفت: سرمایه گذاری در بخش آب و برق جزیره قشم می‌تواند زمینه شکوفا شدن فعالیت صنایع مختلف و حرکت رو به جلو در حوزه اقتصاد قوی این منطقه را به دنبال داشته باشد. 

وی با اشاره به فعالیت شرکت مپنا در جزیره قشم با هدف تولید همزمان 50 مگاوات برق و 18 هزار متر مکعب آب در روز این اقدام را گام مهمی در فعالیت‌های اقتصادی پیش روی این منطقه دانست. 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به آمادگی حمایت این سازمان از سرمایه گذاری‌های تاثیرگذار در قشم خاطر نشان کرد: ایجاد چندین بلوک 25 مگاواتی برق و تولید روزانه 9 هزار متر مکعب آب در نقاط مختلف جزیره قشم از برنامه‌های این سازمان با هدف تولید آب شرب مورد نیاز مردم و آب مورد نیاز بخش کشاورزی در قشم است. 

به گفته وی، با ایجاد بلوک‌های مختلف در نقاط مختلف جزیره می‌تواند چهره قشم را به یک سرزمین سرسبز تبدیل کند. 

مدیر پروژه تولید همزمان آب و برق شرکت مپنا نیز در ادامه گزارشی از روند پیشرفت 80 درصدی عملیات اجرایی این پروژه را به مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم ارائه کرد. 

حسین بهاری گفت: این پروژه با 75 میلیون یورو سرمایه گذاری در پی تولید روزانه 50 مگاوات برق و 18 هزار متر مکعب آب در جزیره قشم است.

 وی افزود: در فاز اول عملیات این پروژه 25 مگاوات برق وارد مدار شبکه شهرستان قشم شده و 25 مگاوات باقیمانده نیز تا اواخر آذر ماه سال جاری به عنوان فاز دوم به شبکه برق قشم اضافه خواهد شد. 

به گفته مدیر شرکت مپنا، واحد اول آب شیرین شرکت مپنا با 9 هزار متر مکعب و فاز دوم نیز با همین میزان به ترتیب آخر دی و آخر اسفند ماه سال جاری وارد شبکه آب و فاضلاب روستایی قشم خواهد شد. 

بهاری با اشاره به نقطه نظرات مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه حل مشکل آب شرب مردم و آب مورد نیاز کشاورزی در قشم گفت: شرکت مپنا برای محقق شدن این تصمیم مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم آمادگی کامل دارد. 

شرکت مپنا با هدف تولید همزمان آب و برق در جزیره قشم فعالیت خود را ابتدا در آبان ماه سال 90 در قشم آغاز کرد اما با تغییر فضای منظور شده برای این پروژه از سوی مسئولان وقت سازمان منطقه آزاد قشم، عملیات اجرایی با تاخیر شش ماهه در سال 91 آغاز شد.

 با اتمام این پروژه مهم روزانه 50 مگاوات برق و 18 متر مکعب آب به شبکه برق و آب و فاضلاب روستایی قشم وارد می‌شود.

 انتهای پیام/88001/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول