اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کارگاه مطالعات اسلامی روانشناسی:

پیوند روانشناسی با فرهنگ اسلامی ضروری است

دبیر علمی کارگاه مطالعات اسلامی روانشناسی گفت: مهم‌ترین ضرورتی که در حال حاضر در زمینه روانشناسی وجود دارد، پیوند روانشناسی با فرهنگ اسلامی است که باید بسیار دقیق و حساب‌شده انجام شود.

پیوند روانشناسی با فرهنگ اسلامی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهرداد کلانتری ظهر امروز در حاشیه نخستین کارگاه مطالعات اسلامی روانشناسی که در سالن فارابی دانشکده علوم تربیتی در حال برگزاری است، اظهار کرد: این نشست تخصصی با حضور اساتید گروه روانشناسی در قالب نخستین کارگاه مطالعات اسلامی روانشناسی در راستای کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی برگزار شده است.

وی به برگزاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در 26 و 27 آبان ماه امسال در سالن همایش‌های صدا و سیما در تهران اشاره کرد و ادامه داد: کنگره علوم انسانی اسلامی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که هر کدام از گروه‌های دانشگاهی کشور بر روی یک موضوع خاص علوم انسانی فعالیت کنند و در همین راستا رشته روانشناسی اسلامی به عهده گروه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان واگذار شده است.

مدیر گروه روانشناسی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: به همین منظور گروه‌های مطالعاتی جامعه دانشگاه‌ها پیش از حضور در کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی ملزم به برگزاری نشستی تخصصی با اساتید خود در زمینه موضوع تخصصی خود هستند، که گروه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی  دانشگاه اصفهان اقدام به برگزاری این نشست تخصصی در چهارشنبه روز نخست آبان ماه در سالن فارابی کرده است.

وی اضافه کرد: کارگاه مطالعاتی اسلامی در سه بخش نظری،پژوهش و کاربردی اقدام می‌کند، هدف ما در این کارگاه ترغیب دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت علوم انسانی اسلامی است.

کلانتری تاکید کرد: در راستای بحث تحول در علوم انسانی، گروه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه اصفهان ضرورت تحول در علم روانشناسی را با توجه به الگوی پیشرفت اسلامی -ایرانی مدنظر قرارداده است.

وی افزود: ما باید بتوانیم یک مرکز مطالعاتی را در گروه روانشناسی دانشگاه اصفهان به وجود آوریم، مهم‌ترین ضرورتی که در حال حاضر در زمینه روانشناسی وجود دارد، پیوند روانشناسی با فرهنگ اسلامی است که باید بسیار دقیق و حساب‌شده انجام شود.

مدیر گروه روانشناسی دانشگاه اصفهان گفت: باید به طوری این فعالیت انجام شود که جامعه دانشگاهی و دانشجویی به این سمت و سو ترغیب و تشویق شوند که در نهایت منجر به راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ای در سطح شهر برای عموم مردم شود و با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی به آن‌ها مشاوره بدهند.

انتهای پیام/63001/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول