اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان مطرح کرد

هدایت، نظارت و برنامه‏ریزی فرهنگی و مذهبی؛ اولویت تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: طبق قانون، هدایت، نظارت و برنامه‏ریزی فرهنگی و مذهبی جزو سه وظیفه مهم سازمان تبلیغات اسلامی تعیین شده است.

هدایت، نظارت و برنامه‏ریزی فرهنگی و مذهبی؛ اولویت تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام علی شکری در جمع رؤسای هیئت‏های مذهبی شهرستان سمنان افزود: هدایت تشکل‏های مردمی چه مستقیم و چه غیرمستقیم از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و اجرا می‏شود.

وی با بیان اینکه دومین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‏ریزی است که با چکش‏کاری کارشناسان به هیئت مذهبی ابلاغ می‏شود، اظهار داشت: نظارت بر تمامی جلسات فرهنگی مذهبی چه در شهر و روستا به عهده این نهاد است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه جلسات فرهنگی و مذهبی خوراک برای جامعه تهیه می‏کنند و این خوراک‏ها باید از فیلتر تبلیغات بگذرد، گفت: دیگر عصر پارچه زدن برای تبلیغات گذشته است و در این عصر هیئت‏های مذهبی باید به علم روز مسلح شوند و باید کار در فضای مجازی را آموزش دیده و در این فضا به تبلیغ شعائر مذهبی بپردازند.

مسئول تشکل‏های مذهبی اداره تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورای هیئت‏های مذهبی استان، شرایط کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی را علاوه بر ارائه مدرک حداقل دیپلم، داشتن حداقل سن 25 و حداکثر 65 سال عنوان کرد.

حجت‏الاسلام سیدمهدی ترابی افزود: تمام کاندیداها باید پنج سال عضو و سه سال به عنوان رئیس هیئت فعالیت داشته باشند و سکونت کاندیداها در حوزه انتخابی باشد.

وی خاطر نشان کرد:  فقط مسئولان هیئت‏ها با در دست داشتن مجوز فعالیت یا نماینده تام‏الاختیار حق رأی دادن را دارند.

چهارمین دوره انتخابات شورای هیئت‏های مذهبی استان سمنان، سوم آبان ماه سال جاری هم‏زمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/74004/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول