اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جوشش چشمه‌های آبگرم ریگان‌ با خواص درمانی

چشمه‌های آبگرم ریگان‌ به دلیل خواص درمانی زیاد یکی از بی‌نظیرترین آبگرم‌های شرق استان کرمان هستند.

جوشش چشمه‌های آبگرم ریگان‌ با خواص درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، وجود چشمه‌‌های آبگرم در هر شهر و‌ منطقه‌ای فرصت مناسبی برای جذب گردشگر و توریست درمانی محسوب می‌شود. 

چشمه‌های آبگرم سالانه تعداد زیادی گردشگر را به دلیل خواص درمانی به خود جذب می‌کنند و موجب رونق گردشگری و اقتصادی منطقه خود می‌شوند.

در شهرستان ریگان‌ نیز چشمه‌های آبگرم وجود دارد، اما به دلیل عدم معرفی و نبود امکانات به حال خود رها شده‌اند و از آنها استفاده حداکثری نمی‌شود.

سالانه تعدادی از گردشگران به منظور آب درمانی به‌ شهرستان ریگان سفر می‌کنند، اما نبود امکانات و زیرساخت‌های درست سبب شده این گردشگران نتوانند به خوبی از این چشمه‌ها استفاده کنند.

توسعه گردشگری ریگان با احیای آبگرم گریچ

میراث فرهنگی می‌توانند با توسعه این چشمه‌های آبگرم منجر به توسعه گردشگری در شهرستان شو‌د.

چشمه‌های آبگرم گریچ‌ ریگان که یکی از آبگرم‌های مشهور و قدیمی ‌این شهرستان هستند، روزانه پذیرای عده زیادی از بومی‌ها هستند و به سبب اهمیت بالا و منحصر به فرد بودن این آبگرم می‌طلبد مسئولان مربوطه این آبگرم را ثبت ملی کنند.

چشمه‌های آبگرم شهرستان ریگان‌ دارای خواص گوگردی بوده و طبق بررسی‌های کارشناسان در درمان انواع بیماری‌های پوستی، مفصلی و ... مناسب است که می‌توان با ایجاد امکانات و سالن‌های تخصصی و افراد متخصص راه را برای ورود گردشگران به این منطقه باز کرد.

تاسیسات گردشگری، استخر، امکانات رفاهی و تفریحی، فضای سبز و ... از مهم‌ترین کمبودهای چشمه‌های آبگرم شهرستان ریگان است که با ایجاد و توسعه آن می‌توان بخش خصوصی را نیز در این مجموع فعال کرد و سود آن عاید مردم منطقه شود.

محمد‌صادق داد‌الله پور معاون عمرانی فرماندار‌ ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در شهرستان ریگان چند‌ چشمه آبگرم وجود دارد که آبگرم‌های گریچ و دهکن از جمله‌ مشهورترین آنها هستند.

آبگرم گریچ یکی از مناطق بکر و منحصر به فرد است

وی افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های متفاوتی است که نیاز به حمایت و شناسایی دارند‌.

دادالله‌پور ابراز داشت: روزانه بیش از 20 گردشگر از آبگرم مشهور ریگان در گریچ بازدید و از این آب برای درمان بیماری‌های خود استفاده می‌کنند.

وی عنوان کرد: گریچ یکی از مناطق بکر و منحصر به فرد است که وجود نخل‌های زیبا و قدیمی در کنار این آبگرم بر زیبایی‌ منطقه افزوده و‌ به یکی از مناطق گردشگری‌ شهرستان تبدیل کرده است‌.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ریگان با اشاره به اینکه جاده این آبگرم خاکی است، افزود: با توجه به اینکه جاده منطقه زلزله زده چاه قنبر از کنار این آبگرم می‌گذرد، پنج کیلومتر آن آسفالت و 40 کیلومتر آن تسطیح و زیر‌سازی شده که به زودی با تامین اعتبار آسفالت می‌شود. 

داد‌الله‌پور ابراز داشت: با آسفالت این راه بر تعداد مسافران و گردشگران این آبگرم زیبا و منحصر به فرد که خواص درمانی دارد، افزوده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آبگرم دیگری نیز در منطقه دهکن شهرستان ریگان وجود دارد که به دلیل اینکه در مسیر روستای هدف گردشگری کوهشاه است، مسافران نیز از آن استفاده می‌کنند.

فرماندار ریگان در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: شهرستان ریگان با داشتن جاذبه‌های متنوع گردشگری ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه این بخش دارد.

ضرورت ارتقای زیرساخت‌های گردشگری در چشمه‌های آبگرم ریگان

مجید اعتمادی افزود‌: بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا که خاصیت درمانی دارند و یکی از مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی شهرستان هستند‌ از جمله آثاری است که گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

وی ابراز داشت: جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی، آبشارها و چشمه‌های جاری در مناطق کوهستانی ریگان و چشمه‌های آبگرم یکی از عجایب گردشگری شهرستان به شمار می‌روند و هر ساله تعداد زیادی گردشگر از آنها بازدید می‌کنند.

اعتمادی افزود: باید زیرساخت‌های گردشگری در چشمه‌های آبگرم شهرستان ریگان بیشتر شود و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حال اجرا و پیگیری است.

وی بیان داشت: با توسعه چشمه‌های آبگرم در‌ ریگان می‌توان گردشگر بیشتری برای شهرستان‌ ‌جذب کرد.

به گزارش فارس، چشمه‌های آبگرم شهرستان ریگان‌ به دلیل خواص درمانی زیاد یکی از بی‌نظیرترین آبگرم‌های شرق استان کرمان است که برای جذب گردشگر نیازمند به معرفی، زیرساخت و برنامه‌های تخصصی دارد.

انتهای پیام/80014/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول