اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس مجمع نمایندگان مجلس خوزستان:

انتقال آب از سرچشمه‌های کارون اشتباه است

رییس مجمع نمایندگان مجلس خوزستان گفت: انتقال آب از سرچشمه‌های کارون کاری غلط است و من در طول 50 سال اخیر تاکنون در دنیا ندیده‌ام که چنین ضربه‌ای به منابع ملی وارد کنند.

انتقال آب از سرچشمه‌های کارون اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز جواد سعدون‌زاده در مراسم آئین تقدیر از استاندار پیشین و معارفه استاندار خوزستان که امشب در تالار شهید هاشمی استانداری برگزار شد اظهار کرد: خوزستان بخشی از ایران اسلامی است که در جنگ تحمیلی آسیبی جدی دیده است پس باید برای بهبود وضعیت آن چاره‌ای نو و متفاوت از گذشته اندیشید و باید مدیریت هزینه را دوباره تعریف کرد.

وی ضمن تقدیر از زحمات حجازی گفت: برای آقای مقتدایی که خود زمانی از خانواده مجلس است آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که بتوانیم در یک فضای تعاملی و دوستانه در خدمت وی باشیم تا گام بلندی در جهت پیشرفت و عدالت استان برداریم.

رییس مجمع نمایندگان مجلس خوزستان افزود: انتظار می‌رود که استاندار جدید با گماردن همکارانی حفیظ و امین جایگاه و خواستگاه خدمت‌رسانی به خوزستان را ارتقا بخشد و از مدیران ضعیف اجتناب کند، چراکه شرایط بسیار سخت بوده و کشور در پیچ حساس تاریخی قرار دارد که اندکی غفلت موجب ضرر زدن به استان می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان می‌تواند موتور محرکه اقتصاد ملی باشد، گفت: ما به دنبال آینده‌ای هستیم که نقاط قوت فعلی را داشته و از ضعف‌ها و غفلت‌های غیرعمد دولت قبل پرهیز کند.

سعدون‌زاده بیان کرد: با وجود اینکه خوزستان از نظر اقتصادی ویژگی‌های خاصی دارد اما مردم آن نسبت به استان‌های دیگر در رنج به سر می‌برند. همچنین این استان با وجود پتانسیل‌های بسیار نتوانسته از منابع طبیعی خود بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت از سال 75 تاکنون از متوسط کشور کمتر بوده است افزود: در این مدت جمعیت شهرهای هویزه، هفتگل، رامشیر و مسجدسلیمان کم شده است و همین امر باعث به وجود آمدن شاخص منفی در رشد جمعیت شده است.

رییس مجمع نمایندگان مجلس خوزستان با اشاره به اینکه تعداد شاغلین استان خوزستان طی یک بازه زمانی 30 ساله رشد منفی داشته است، افزود: نرخ بیکاری استان در مقایسه با متوسط کشور آمار خوبی محسوب نمی‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر بیش از 200 هزار نفر به بهانه‌های مختلف و از جمله جستجوی کار و رفاه زندگی خوزستان را ترک کرده‌اند.

سعدون‌زاده گفت: خوزستان به مراتب ظرفیت‌های بالایی در بخش نفت، کشاورزی، گاز، بنادر، منابع آبی، حمل و نقل، تولید شکر و کاغذ و راه‌آهن دارد اما متاسفانه با وجود خان گسترده‌ای از ظرفیت‌ها، باز هم نرخ بیکاری استان بالا است و خانواده‌های ما از چالش طلاق و بیکاری فرزندانشان در رنج هستند.

وی در ادامه به انتقال آب از سرچشمه‌های کارون اشاره کرد و افزود: انتقال آب از سرچشمه‌های کارون کاری غلط است و من در طول 50 سال اخیر تاکنون در دنیا ندیده‌ام که یک چنین ضربه‌ای به منابع ملی وارد کنند اما متاسفانه در مملکت ما این کار در حال انجام است. امیدوارم که توسط مجموعه جدید جلوی کارهایی که غلط بوده و مانع از رشد و تعالی کشور می‌شود، گرفته شود.

رییس مجمع نمایندگان مجلس خوزستان در پایان افزود: اگر طرح 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان اجرایی شود خوزستان به بهشت تبدیل می‌شود پس مسئولان استان باید همت خود را بیشتر کنند.

انتهای پیام/72015/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول