اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

آمار جمعیتی جدید استان البرز مشخص شود

استاندار البرز گفت: آمارهای مربوط به تعداد جمعیت این استان تناقض دارد و باید آمار دقیق جمعیتی البرز مشخص شود.

آمار جمعیتی جدید استان البرز مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سید طاهر طاهری ظهر امروز در همایش یک‌روزه آمار و برنامه‌ریزی طی سخنانی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در راه برنامه‌ریزی و مدیریت وجود دارد، مربوط به عدم دسترسی به آمارهای صحیح و تناقض‌های آماری است که این امر مشکلات بسیاری را در راه برنامه‌ریزی مدیران ایجاد می‌کند.

وی افزود: در حوزه مدیریت استانی یکی از نیازهای اصلی ما داشتن اطلاعات و آمار دقیق جمعیتی است و در آمار جمعیت استان البرز نیز تناقض‌هایی وجود دارد.

عالی‌ترین مقام اجرایی در البرز افزود: بر اساس آمارهای رسمی میزان جمعیت استان البرز 2 میلیون و 413 هزار و 41 نفر است، اما این آمار با واقعیت‌ها تناقض دارد.

طاهری گفت: استان البرز یک منطقه مهاجرپذیر بوده و به دلیل شرایط کرج و نزدیکی به پایتخت همواره با مهاجران جدید روبه‌رو هستیم و واقعیت نشان می‌دهد که جمعیت استان بالای 3 میلیون نفر است.

وی ادامه داد: بنابراین وقتی آمار دقیقی از جمعیت استان نداریم، به طور قطع در برنامه‌ریزی‌ها با مشکل روبه‌رو می‌شویم و ضروری است که هر چه سریع‌تر آمار دقیق جمعیتی استان استخراج شود.

استاندار البرز با بیان اینکه این استان از نظر تراکم جمعیتی پس از پایتخت در رتبه دوم قرار دارد، گفت: نیازمند اطلاعات دقیق از جمعیت استان هستیم تا بتوانیم برای آینده برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشیم.

طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از آمارهای موجود در استان البرز اشاره کرد و ادامه داد: طبق یافته‌های علمی در حال حاضر بیش از 40 درصد افراد شاغل در البرز در حوزه صنعت و تولید مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در استان از نظر توسعه کشاورزی رشد خوبی داشتیم و هم‌اکنون رتبه نخست تولید گندم با کیفیت، رتبه ممتاز تولید سبزی و صیفی، رتبه دوم باغداری و رتبه نخست تولید گل لاله را در کل کشور داریم.

طاهری تاکید کرد: آمارهای موجود نشان می‌دهد که استان البرز ظرفیت‌ها و توانایی‌های زیادی دارد و اگر با استناد به آمارهای دقیق بتوانیم برنامه‌ریزی اصولی برای توسعه استان داشته باشیم، با وجود توانمندی‌های مختلف رسیدن به اهداف کلان توسعه‌ای دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول