اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی اعلام کرد

بهره‌مندی 58 درصدی جمعیت آذربایجان غربی از شبکه فاضلاب شهری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: بیش از 58 درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار دارند.

بهره‌مندی 58 درصدی جمعیت آذربایجان غربی از شبکه فاضلاب شهری

 رسول اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از یک میلیون و 970 هزار و 875 نفر جمعیت شهری آذربایجان غربی، یک میلیون و 144 هزار و 342 نفر تحت پوشش شبکه فاضلاب استان قرار دارند.

وی با اعلام اینکه 10 شهر استان دارای انشعابات فاضلاب هستند، تصریح کرد: هم اکنون تأسیسات فاضلاب نیز در 11 شهر استان وجود دارد.

اکبری با بیان اینکه جمع‌آوری، خط انتقال و احداث تصفیه‌خانه در فهرست فعالیت‌های این شرکت قرار دارد، گفت: در حال حاضر هفت تصفیه‌خانه فعال در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، مهاباد، میاندوآب، پیرانشهر و بوکان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پنج تصفیه‌خانه نیز در شهرستان‌های نقده، ماکو، سردشت، شاهین‌دژ و قره‌ضیاءالدین در دست احداث هستند، افزود: این تصفیه‌خانه‌ها در مجموع از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با اشاره به تداوم مطالعات و بررسی‌ها برای احداث تصفیه‌خانه در دیگر شهرستان‌های استان، از وجود شش واحد آزمایشگاهی در بخش فاضلاب نیز خبر داد.

اکبری تصریح کرد: هر تصفیه‌خانه فاضلاب باید یک آزمایشگاه فاضلاب با قابلیت اندازه‌گیری شاخص‌های میکروبی، شیمیایی و عوامل مربوط به فرآیند تصفیه را داشته باشد.

وی تعداد انشعابات واگذار شده و آحاد فاضلاب شهری استان را به ترتیب 271 هزار و 168 فقره و 346 هزار و 446 فقره تا پایان مرداد ماه سال جاری عنوان کرد.

اکبری طول تقریبی شبکه مدرن و سنتی جمع‌آوری فاضلاب را نیز به ترتیب 2 هزار و 58 کیلومتر و 346 هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: طول خطوط انتقال فاضلاب در شهرهای استان نیز به حدود 60 کیلومتر رسیده است.

انتهای پیام/61006/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول