اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد:

25 درصد جمعیت گناباد دانشجو هستند

فرماندار گناباد گفت: شهرستان گناباد با داشتن 12 مرکز آموزش عالی و 25 درصد جمعیت دانشجو، یک شهر دانشجویی است.

25 درصد جمعیت گناباد دانشجو هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی ظهر امروز در جلسه توجیهی دانشجویان جدید‌الورود دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد که در محل تالار بهلول دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان گناباد با داشتن 12 مرکز آموزش عالی و 25 درصد جمعیت دانشجو، یک شهر دانشجویی بوده و این نسبت در کشور بی‌نظیر است.

وی بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، حوزه آموزش عالی 30 برابر رشد داشته است.

صفایی گفت: قبل از انقلاب از 30 هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در سال، امکان جذب اکثر آنها در کارهای دولتی وجود داشت، اما در حال حاضر از 900 هزار فارغ‌التحصیل مراکز آموزش عالی در سال، با توجه به اشباع دیوان سالاری دولتی و همچنین تکنولوژی که دولت به سمت کوچکتر شدن حرکت می‌کند، در بهترین شرایط فقط 100 هزار نفر جذب دیوان سالاری دولتی می‌شوند و 800 هزار نفر دیگر بایستی در خارج از دیوان سالاری دولتی اشتغال پیدا کنند.

وی خطاب به دانشجویان حاضر گفت: شما دانشجویان از ابتدای ورود به دانشگاه باید به فکر آینده، فارغ‌التحصیلی و اشتغال باشید و متناسب با مدرک خود، مهارت، علم و دانش خویش را افزایش دهید و جنبه‌های کاربردی را مورد توجه قرار دهید.

صفایی تصریح کرد: چنانچه متناسب با نیاز جامعه، توانمندی شما افزایش پیدا کند، پس از فارغ‌التحصیلی دغدغه‌ای برای اشتغال و فعالیت نخواهید داشت.

انتهای پیام/2202/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول