اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت تولید کاغذ خاورمیانه خبر داد

واگذاری مدیریت شرکت فریم و نکاچوب به چوب و کاغذ مازندران

مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت تولید کاغذ خاورمیانه گفت: مدیریت شرکت فریم و نکا چوب مرکز مازندران به صنایع چوب و کاغذ استان واگذار شد.

واگذاری مدیریت شرکت فریم و نکاچوب به چوب و کاغذ مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابوالفضل روغنی گلپایگانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه صنایع چوب و کاغذ مازندران مفتخر به کسب عنوان واحد نمونه استاندارد کشور در سال جاری شد، اظهار داشت: شاخص ارزیابی واحد نمونه تولیدی داشتن استاندارد جهانی است.

وی با بیان اینکه امسال نیز به عنوان واحد نمونه ایمن و بهداشت کشور مطرح شدیم، تصریح کرد: یکی از فاکتور‌ها در بحث نیروی انسانی ایجاد امنیت شغلی برای همکاران است.

این مسئول از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان واحد نمونه برتر در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: به‌زودی در این بخش نیز صاحب کسب تندیس ویژه از سوی وزیر صنایع می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان صادرکننده نمونه استان محسوب شد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با اعلام اینکه در شش ماهه نخست امسال بالاترین رکورد تولید را به ثبت رساندیم، بیان داشت: تاکنون هفت درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده، جلوتر هستیم.

وی افزود: شرایط سیاسی موجود کشور می‌تواند فضای کسب و کار را در این حوزه رونق دهد.

روغنی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت و دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی امیدوار کننده بوده است، تصریح کرد: وزیر صنعت با سابقه مدیریتی خود اشراف کاملی به مازندران و شرکت صنایع چوب و کاغذ دارد.

وی ادامه داد: در این نشست راه‌اندازی و ساخت پروژه خط سوم شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران بحث شد.

روغنی با اعلام اینکه بحث طرح و توسعه صنایع چوب و کاغذ مازندران از دو سال پیش مطرح شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت دو خط تولید ما 175 هزار تن است و با راه‌اندازی خط سوم 150 هزار تن نیز افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی خط تولید جدید 330 تا 350 هزار تن تولیدات بازار کشور نصیب ما می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران مذاکره با چند شرکت اروپایی و آسیایی را در دستور کار خود اعلام کرد و گفت: در حال رایزنی با کشورهای هدف هستیم.

وی به تصویب رسیدن خط سوم تولید کاغذ در صنایع چوب و کاغذ مازندران را پیشرفت استان در تولید این محصول سلولزی دانست و اظهار داشت: استارت این طرح زده شد و با راه‌اندازی آن مازندران به قطب تولید کاغذ تبدیل می‌شود.

روغنی از راه‌اندازی شرکت تولید کاغذ در عربستان خبر داد و گفت: هنوز رتبه نخست تولید کاغذ خاورمیانه ویژه صنایع چوب و کاغذ مازندران است.

وی با بیان اینکه در مازندران برای صنایع چوب و کاغذ مشکل مواد اولیه داریم، بیان داشت: خط جدید ماشین کاغذسازی به خط «occ» پیوند می‌خورد.

روغنی خاطرنشان کرد: کار خط occ 16 ماه دیگر شروع می‌شود و این فرایند تولیدی نیز اشتغال قابل توجهی ایجاد می‌کند.

این مسئول طرح استفاده از بازیافت را خلق ثروت جدید در فرایند تولید اعلام کرد و گفت: ما بحث بازیافت در زمینه کاغذ را داریم.

وی افزود: دستگاه جدید در بازیافت کاغذ خریداری و یک ماه دیگر در صنایع چوب و کاغذ مازندران راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه این واحد تولیدی صنعتی انرژی‌بر است، تصریح کرد: نیازمند نیروگاه 30 تا 50 مگاواتی هستیم تا در فرصت مناسب از آن استفاده کنیم.

وی از فعالیت‌های جنبی صنایع چوب و کاغذ مازندران به تولید کود عالی اشاره کرد و ادامه داد: صنایع چوب و کاغذ مازندران توانست با مدفون کردن پوسته‌های چوب بهترین کود عالی دنیا را تولید کند.

روغنی با اشاره به اینکه بازاریابی کود عالی در کشور شروع شد، بیان داشت: روزانه 150 تن کود کمپوست با کود عالی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران این طرح را مکمل تولید در صنایع چوب و کاغذ استان دانست و ادامه داد: تولید کود عالی نوعی ارزش افزوده جدید است که تولید روانه آن 350 تا 500 تن افزایش می‌یابد.

وی از مدیریت خود در دو واحد تولیدی شرکت فریم و نکا چوب در مرکز مازندران خبر داد و گفت: از دو هفته پیش مدیریت این دو واحد تولیدی به ما واگذار شد.

انتهای پیام/86006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول