اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان مطرح کرد

مرکز گلستان در حسرت تله‎کابین/ کاغذبازی در شهرداری همچنان یک معضل

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: باوجودیکه تله‎کابین در دنیا منسوخ شده اما شهرستان گرگان در حسرت آن مانده است.

مرکز گلستان در حسرت تله‎کابین/ کاغذبازی در شهرداری همچنان یک معضل

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صفرعلی پایین‎محلی امشب در هجدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: در تمامی شهرها و استان‎ها که پروژه تله‎کابین در دستورکار قرار گرفت بعد از حدود حداقل پنج سال به بهره‎برداری رسید اما تله‎کابین گرگان بعد از گذشت 10 سال همچنان بلاتکلیف است.

وی تصریح کرد: شهر گرگان از مکان‎های زیبایی برای نصب تله‎کابین برخوردار است اما تاکنون اقدام درخوری انجام نگرفته و این پروژه هنوز در مرحله خاکبرداری است و به جرأت می‎توانم بگویم با این حرکت بطئی تله‎کابین تا پنج سال دیگر هم به بهره‎برداری نخواهد رسید.

خروجی برون‎سپاری در شهرداری گرگان معلوم نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان بیان داشت: اگر تله‎کابین گرگان با جدیت پیگیری شود می‎توان امیدوار بود تا دو سال دیگر این پروژه به بهره‎برداری برسد.

پایین‎محلی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته تله‎کابین جای خود را به هلی‎کوپترهای چهارنفره داده اما جای تاسف دارد که هنوز نتوانسته‎ایم پروژه‎ای در این سطح را در گرگان به بهره‎برداری برسانیم.

وی متذکر شد: انتقاداتی که به شورا و شهرداری وارد است باید با یک برنامه‎ریزی درست در میان‎مدت مرتفع شود تا آنچه شهروندان به آن تمایل دارند دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان افزود: گرگان با جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر می‎تواند به عنوان یکی از بهترین شهرهای کشور و مرکز استان‎ها باشد، گرچه در دوره اول تا سوم شورای شهر گرگان زحمات زیادی کشیده شد اما باید برای بهتر شدن گرگان زیبا گام‎های اساسی برداشته شود.

پایین‎محلی با بیان اینکه گرگان به عنوان دومین و مهاجرپذیرترین شهر بعد از تهران است، خاطرنشان کرد: این افتخاری برای ما است که در شهری زندگی می‎کنیم که مهاجرپذیر است و تمامی اقوام مختلف اعم از فارس، ترکمن، ترک، کرد، بلوچ، سیستانی و ... بدون کمترین اختلاف به طور مسالمت‎آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‎کنند.

وی با ارائه پیشنهاداتی خواستار وضعیت بهتر شهر گرگان شد و بیان داشت: برون‎سپاری کارها و وظایف شهرداری باید به دفاتر پیشخوان خدمات دولت واگذار شود که در تمامی ادارات این اقدام صورت گرفته، در شهرداری گرگان نیز تاحدودی برون‎سپاری انجام شده اما خروجی آن معلوم نیست.

گرگان در زندان پل هوایی/ هزینه‎ها در جایی صرف شوند که برای مردم قابل استفاده باشد

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان نسبت به بروکراسی و کاغذبازی در شهرداری گرگان انتقاد کرد و افزود: باید تلاش شود تا مانند کشورهای پیشرفته این معضل برطرف شود.

پایین‎محلی یکی از دلایل ضعف جدی در افزایش بروکراسی اداری را در ضعف برون‎سپاری عنوان کرد و یادآور شد: در ایران بروکراسی اداری در حال کاهش است اما این روند مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه تجهیز نبودن پل‎های هوایی به پله برقی با عدم استقبال مردم مواجه شده است، خاطرنشان کرد: وقتی اقدامی به نتیجه خوب نرسیده نباید روز به روز نسبت به افزایش شمار آن در سطح شهر تاکید داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: پل هوایی شهر گرگان را به زندان تبدیل کرده است و مردم از برخی پل‎ها استفاده نمی‎کنند پل هوایی میدان شهرداری یکی از جمله این پل‎هاست که به دلیل خرابی پله برقی، مردم از آن استقبال نکردند لذا اگر نمی‎توان مشکلات را برطرف کرد بهتر است که پل جمع شده تا چهره شهر نازیبا نشود.

پایین‎محلی اظهار داشت: با انجام یک تحقیق میدانی می‎توان به این نتیجه رسید که چه تعداد از شهروندان از پل هوایی استفاده می‎کنند بنابراین باید هزینه‎ها در جایی صرف شوند که برای مردم قابل استفاده باشد.

انتهای پیام/83001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول