اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایشگاه کتاب کرمان:

نمایشگاه کتاب کرمان در تقویم کاری دستگاه‌ها ثبت شود / لزوم توجه رسانه‌ها به واقعیت‌های موجود

مسئول دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان گفت: اگر بخواهیم نمایشگاه کتاب کرمان در خور شأن مردم این خطه برگزار شود باید این رویداد بزرگ فرهنگی در تقویم کاری تمام دستگاه‌های اجرایی ثبت شود.

نمایشگاه کتاب کرمان در تقویم کاری دستگاه‌ها ثبت شود / لزوم توجه رسانه‌ها به واقعیت‌های موجود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، وحید محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر حرکت فرهنگی که انجام می‌شود باید نگاه درستی به وضعیت کیفی، کمی و مهندسی آن حرکت داشته باشیم.

وی افزود: ما نباید انتظار غیرواقعی از نمایشگاه کتاب کرمان داشته باشیم و باید به این نکته توجه کرد که بحث کیفیت نمایشگاه یکی از مهمترین اهداف ما برای نمایشگاه دوازدهم کرمان بود و ما نیز بر کیفیت نمایشگاه متمرکز شدیم.

مسئول دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان ادامه داد: اگر ما به شرایط فعلی کشور نگاه کنیم و میزان فعالیتی که سایر نهادها دارند را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که برگزاری نمایشگاه کتاب در کرمان به عنوان یک اتفاق فرهنگی حرکتی کم‌نظیر است.

محمدی با اشاره به این‌که به نظر می‌رسد، بعضی‌ها نمایشگاه کتاب کرمان را به طور کامل ندیده‌اند، عنوان کرد: بعضی از نقدها غیرمنصفانه است و به طور نمونه ناشرانی که تمایل و آمادگی داشته باشند، می‌توانند در نمایشگاه‌ها حضور یابند و ما نمی‌توانیم برای ناشران تعیین تکلیف کنیم.

وی با انتقاد از نبود فضای نمایشگاهی مناسب در استان کرمان تصریح کرد: بعضی‌ها حتی فضای نمایشگاهی را هم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طلب می‌کنند در حالی که این موضوع یک بحث کلان در سطح استان کرمان است.

محمدی نمایشگاه کرمان را یک اتفاق بزرگ فرهنگی خواند و اظهار داشت: پیوند دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با سایر نهادها برای برگزاری نمایشگاه کتاب باید برقرار باشد و اگر چه بعضی از دستگاه‌ها با ما همکاری دارند اما انتظار ما از برخی نهادها هم بیشتر از وضع کنونی است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم نمایشگاه کتاب کرمان در خور شأن مردم این خطه برگزار شود، این رویداد بزرگ فرهنگی باید در تقویم کاری تمام دستگاه‌های اجرایی ثبت شود.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی کرمان با بیان این‌که کمبود فضا یکی از واقعیت‌های نمایشگاه کتاب کرمان در سال‌جاری بود، گفت: نمی‌توان منکر کمبود فضا شد اما ما در سال‌جاری تمرکززدایی کردیم و 2 نمایشگاه کتاب در بم و رفسنجان برگزار شد که نواحی شرق و شمال را پوشش داد. 

محمدی با تاکید بر این‌که رسانه‌ها باید واقعیت‌ها را ببینند، خاطر نشان کرد: جانمایی نمایشگاه کتاب کرمان در سال‌جاری موجب اقبال عمومی شد.

وی از حضور ناشران کتاب در حوزه‌های مختلف در دوازدهمین نمایشگاه کتاب کرمان خبر داد و افزود: آمارهای ما می‌گوید که کتاب‌خوان‌ها به موقع به نمایشگاه کتاب کرمان آمدند و از نمایشگاه استقبال کردند.

محمدی با بیان این‌که ما باید از بین ناشران آموزشی و دانشگاهی تعدادی را انتخاب کنیم، عنوان کرد: نمی‌توان تمام تسهیلات خرید کتاب را به ناشران آموزشی و دانشگاهی داد.

انتهای پیام/80019/م40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول