اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سراسر کشور صورت گرفت

برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد

هم‌زمان با سراسر کشور انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در یک‌هزار و 500 آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پرویز طاهری پیش از ظهر امروز در آیینی نمادین انتخابات که در دبیرستان حجت یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: این انتخابات با هدف تمرین مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان، تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و تحقق مشارکت آن‌ها در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و بهره‌مندی از توانمندی‌های آنان در برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی برگزار می‌شود.

وی گفت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در یک‌هزار و 500 آموزشگاه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این انتخابات که در 13 شهرستان و منطقه استان برگزار شد دانش‌آموزان پایه‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و تمامی دانش‌آموزان دو دوره دبیرستان برای انتخاب نمایندگان خود رأی به صندوق‌ها انداختند.

وی در ادامه افزود: در این انتخابات به نسبت جمعیت دانش‌آموزی از پنج تا 11 به عنوان نمایندگان شورای دانش‌آموزی مدرسه انتخاب می‌شوند.

طاهری تصریح کرد: حدود یکصدهزار دانش‌آموز در این انتخابات شرکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای دانش‌آموزی دارای کمیته‌های مانند علمی و آموزشی، سیاسی و اجتماعی، اقامه نماز تربیت‌بدنی، مهارت‌های زندگی و مناسبت‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار کرد: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی بیانگر حس تعیین سرنوشت خویش است، چون توسعه سیاسی و مشارکت سیاسی گل سرسبدش انتخابات است.

فتاح محمدی گفت: با این مشارکت دانش‌آموزان خود را برای تجلی حضور در مسائل سیاسی آماده می‌کنند و این یک تمرینی است که در آینده با جدیت و حساسیت در انتخابات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات بستری است که دانش‌آموزان مهیا شوند تا بتوانند استعدادهای فکری و علمی خود را به روز ارائه دهند.

انتهای پیام/82009/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول