اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

ارتقای کیفیت نمایشگاه کتاب کرمان هدف اصلی بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ارتقای سطح کیفی نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمان در سال جاری هدف اصلی ما بود.

ارتقای کیفیت نمایشگاه کتاب کرمان هدف اصلی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک عید غدیر، عید امامت و ولایت و اکمال دین و اتمام نعمت الهی اظهار داشت: ارتقای کیفیت نمایشگاه کتاب کرمان یکی از اهداف مهم ما در سال جاری بود.

وی بیان کرد: طی سه سال گذشته نمایشگاه کتاب کرمان در حاشیه شهر کرمان برگزار شد و مشکلات ترافیکی و ترددی برای مردم وجود داشت، اما برگزاری نمایشگاه دوازدهم در مرکز شهر موجب شد که بازدید و استقبال از نمایشگاه کم‌نظیر باشد.

برگزاری 3 نمایشگاه کتاب در مناطق مختلف کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ کتاب در بم و رفسنجان طی سال جاری برای نخستین بار خبر داد و افزود: با توجه به محاسباتی که داشتیم، مناطقی از شرق و شمال کرمان با برگزاری این نمایشگاه‌ها پوشش داده شدند.

سعیدی با اشاره به خرید 400 میلیون تومان بن خرید کتاب برای نمایشگاه کتاب کرمان در سال جاری ابراز داشت: با توجه به استقبال مناسب کرمانی‌ها از نمایشگاه کتاب به زحمت توانستیم تا امروز این بن را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، توانستیم 100 میلیون تومان بن خرید کتاب دیگر را هم برای نمایشگاه کتاب کرمان دریافت کنیم که مردم تا واپسین لحظه‌های کار نمایشگاه با مشکل بن‌کارت مواجه نشوند.

سعیدی تصریح کرد: در مجموع با برگزاری سه نمایشگاه بزرگ کتاب در بم، رفسنجان و کرمان در سال جاری نسبت به سال گذشته 150 میلیون تومان بیشتر بن خرید کتاب در استان کرمان تزریق کرده‌ایم.

اهداف ما برای کیفی‌سازی نمایشگاه کتاب کرمان محقق شد

وی با بیان اینکه تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب کرمان در سال جاری کاهش پیدا کرده است، گفت: رویکرد ما برای افزایش کیفیت نمایشگاه و کاهش کمی آن بود.

این مسئول فرهنگی اذعان داشت: بسیاری از مردم از کیفیت نمایشگاه راضی هستند و بخشی هم شکواییه‌هایی دارند و به طور معمول افرادی که به نمایشگاه مراجعه کرده‌اند به درخواست‌های خود رسیده‌اند.

سعیدی گفت: ما مذاکراتی که طی یک و نیم ماه گذشته با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه‌های ایران داشتیم، این خواسته را مطرح کردیم که ناشران نمایشگاه کتاب کرمان باید قادر باشند کتاب‌هایی را که می‌آورند، کتاب‌ مانده نباشد بلکه کتاب‌های روز و مبتنی بر قاعده و قانون مراکز نمایشگاهی را به کرمان بیاورند.

وی خاطر نشان کرد: به نظرم بخش قابل توجهی از خواسته‌ها و اهداف ما برای برگزاری یک نمایشگاه کیفی در سال جاری محقق شد.

سعیدی از برگزاری برنامه‌های جنبی با موضوعات سبک زندگی اسلامی و تمدن اسلامی، جنگ نرم، عید غدیر، جلسات نقد، سخنرانی و پرسش و پاسخ در نمایشگاه کتاب کرمان خبر داد.

وی بیان داشت: در حوزه نشاط و شادابی هم پیش‌بینی‌هایی برای نمایشگاه کتاب صورت گرفت که برگزاری برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان در قالب جشن و برنامه‌های کارگاهی و ... از جمله این برنامه‌ها است.

علاقمندی مدیرکل ارشاد کرمان به کتاب‌های مذهبی، تاریخی و فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه به مطالعه در چه حوزه‌هایی علاقه دارید، افزود: با توجه به اینکه معارف را در دانشگاه تدریس می‌کنم، کتاب‌های معارفی و معرفتی را دوست دارم.

سعیدی با بیان اینکه هنوز فرصت خرید کتاب از نمایشگاه کتاب کرمان را پیدا نکرده‌ام، افزود: به دنبال کتاب‌هایی هستم که اخلاق نیک مبتنی بر فرمایش پیامبر اکرم (ع) را بیان می‌کند و به کتاب‌های تاریخی و فرهنگی در حوزه ماموریتی خود علاقه دارم.

انتهای پیام/80019/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول