اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی و گردشگری فریدونکنار:

فهرست 11 بنای ثبتی میراث فرهنگی در فریدونکنار اعلام شد

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار فهرست 11 بنای ثبتی و حفاظتی میراث فرهنگی این شهرستان را اعلام کرد.

فهرست 11 بنای ثبتی میراث فرهنگی در فریدونکنار اعلام شد

 غلامرضا چشمه‌نور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در فریدونکنار فهرست بناهای ثبتی و حفاظتی نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان را با قدمت تاریخی و شماره ثبت آنها اعلام کرد.

وی در تشریح اسامی و توضیحات مرتبط آنان از تپه قلاع‌کتی با قدمت تاریخی در بخش فریدونکنار، شمال شرقی روستای سوته با شماره ثبت 21569 و تاریخ ثبت در هفتم اسفند ماه سال 1386 نام برد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار با اشاره به اثر حمام سوته با قدمت قاجاریه در بخش فریدونکنار، دهستان باریک رود روستای سوته با شماره ثبت 20278 و تاریخ ثبت 27 آبان ماه 1386، سقانفار جزین با قدمت قاجاریه در بخش فریدونکنار، روستای جزین با شماره ثبت 16640 و تاریخ ثبت سوم دی ماه 1385 را به این لیست اضافه کرد.

به گفته چشمه‌نور، سقانفار نوایی محله با قدمت قاجاریه در بخش فریدونکنار، روستای نوایی محله با شماره ثبت 16692 و تاریخ ثبت سوم دی 1385 نیز از جمله این آثار است.

وی ادامه داد: سقانفار اسپی‌کلا با قدمت قاجاریه در بخش فریدونکنار، روستای اسپی‌کلا کریم‌کلا با شماره ثبت 17796 و تاریخ ثبت چهاردهم اسفند ماه 1385 را نیز موجود داریم.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریدونکنار با اشاره به وجود سقانفار شرمه‌کلا با قدمت قاجاریه در بخش فریدونکنار با شماره ثبت 17796 و تاریخ ثبت 14 اسفند 1385، از تپه زاهدکلا(جنگل جزین) با قدمت عصر آهن در بخش فریدونکنار، روستای زاهدکلا با شماره ثبت 21948 و تاریخ ثبت 26 اسفند 1386 نام برد.

وی تصریح کرد: سقانفار کاردگرمحله در بخش فریدونکنار، تپه جزین در بخش فریدونکنار و روستای جزین، تپه طوله‌سرا در بخش فریدونکنار و سقانفار دوغیکلا در بخش فریدونکنار نیز به صورت حفاظتی هستند.

انتهای پیام/86022/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول