اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان:

کمیته امداد رتبه اول اشتغالزایی کردستان را داراست

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: رتبه اول اشتغالزایی در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به کمیته امداد اختصاص دارد.

کمیته امداد رتبه اول اشتغالزایی کردستان را داراست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، رئوف رحیمی شامگاه سه‌شنبه در جلسه کمیته هماهنگی ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت که با حضور معاون فرماندار و اعضای این کمیته در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری تشکیل شد، اظهار کرد: ایجاد اشتغال در روستاها اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه و مشکلات شهری است.

رحیمی افزود: کمیته امداد استان کردستان در سال‌های اخیر از طریق کارها و تلاش‌های امدادگران در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی بیشترین اشتغالزایی را داشته و رتبه نخست در این زمینه را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مدل کارآفرینی و ایجاد اشتغال در کمیته امداد استاندارد خاص خود را پیدا کرده است، گفت: ایجاد شغل صرفا با پرداخت تسهیلات صورت نمی‌گیرد بلکه منابع مالی یکی از منابعی است که در ایجاد شغل اهمیت به‌سزایی دارد.

رحیمی تصریح کرد: تلاش کمیته امداد در راستای ایجاد مراقبت از پروژه‌ها و ارائه خدمات کارآفرینی است که موجب بالا رفتن تولیدات و ثروت در روستاها می‌شود و اجرایی شدن این امر زمینه اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی گفت: تعداد کارخانه‌های موفق در استان بسیار کم است اما می‌توان با ایجاد طرح‌های کوچک و خانگی در روستاها جای خالی این پروژه‌ها را پر کرد.

وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرها و روستاها، ایجاد بانک‌های اطلاعاتی از همه مخاطبین (اعم از بیکار و شاغل)، مطالعات کار حوزه پروژه انجام شده، مطالعه علمی و کاربردی توسط دانشگاه‌ها، اطلاعات جمعیت مخاطب به اضافه توان بالقوه و آموزش به مخاطبان از سیاست‌های اجرایی برای اشتغالزایی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است.

رحیمی همچنین آمار شاغلین و شناخت بیکاران واقعی، آمار کارآفرینان و نخبگان در منطقه و مستندکردن اطلاعات و توانایی آنها، تهیه اطلس جغرافیای کسب و کار خانگی و بنگاه‌های خرد را از دیگر سیاست‌های اجرایی ایجاد شغل عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال در روستاها نیازمند نقشه راه مدونی هستیم، گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های اشتغالزایی در شهرستان‌ها و روستاها بهره کافی را برد تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بیجار ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه ایجاد اشتغال دارد، گفت: شناسایی ظرفیت‌ها و استفاده از این موقعیت‌ها برای ایجاد اشتغال می‌تواند روستاهای ما را به عنوان روستاهای کارآفرین به دیگر استان‌ها معرفی کند و محقق شدن این امر موجب آبادانی هرچه بیشتر روستاها خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای کمک به اشتغالزایی تأکید کرد.

رحیمی در ادامه گفت: پایش و پشتیبانی و مراقبت از شغل‌های ایجاد شده سبب نظم در رویه کار و اشتغالزایی و فراهم ساختن  زمینه پیشرفت در شغل‌های ایجاد شده می‌شود.

بیشترین متقاضیان اشتغالزایی بیجاری هستند

وی گفت: اعتبارات این بخش از محل اعتبارات شورای عالی ایجاد اشتغال است که 24 میلیارد تومان به استان اختصاص یافت و بیجار بیشترین متقاضی در این بخش داشته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان خاطرنشان کرد: از شش هزار و 628 ثبت‌نام در سایت در طول 15 روز، حدود هزار مورد از شهرستان بیجار بوده است و این استقبال نگرانی‌ها را در زمینه مهاجرت روستاییان به شهرها و خالی از سکنه‌شدن روستاها کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به طرح "هر روستایی یک مولد"، خاطرنشان کرد: امید است با ایجاد اشتغالزایی، روستاهای منطقه از جمله تولیدکنندگان استان و شهرستان بیجار باشند.

ایجاد مجتمع‌های تولیدی و خدماتی نیاز روستاهاست

رحیمی ایجاد مجتمع‌های تولیدی و خدماتی و رفاهی در روستاها را یکی دیگر از منابع درآمدی روستائیان خواند و گفت: از آنجایی که ساکنین روستاها به این خدمات نیاز دارند لذا کمیته امداد امام خمینی تا سقف 700 میلیون تومان از محل منابع خود را در این زمینه هزینه می‌کند.

وی ایجاد نمایشگاه فصلی عرضه محصولات روستایی را یکی دیگر از ظرفیت‌ها برای ایجاد درآمد و اشتغالزایی روستاییان نام برد و عملی کردن این طرح در روستاها را لازمه ایجاد انگیزه برای ماندگاری روستاییان دانست.

این مسئول بر تشکیل کمیته‌های فرعی در راستای ایجاد اشتغال در  روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار در زمینه فعالیت‌های فرهنگی همواره پیشتاز بوده است، اظهار داشت: می‌توان در ایجاد و اجرایی کردن کمیته صنایع دستی در راستای اشتغال روستاییان در این شهرستان امیدوار بود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان در پایان با بیان اینکه 12 میلیارد تومان در حوزه اشتغال خانگی برای کردستان در نظر گرفته شده است، گفت: شش میلیارد تومان آن در اختیار کمیته امداد قرار دارد که 600 میلیون تومان آن به کمیته امداد بیجار تخصیص داده می‌شود.

انتهای پیام/79015/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول