اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور امام جمعه موقت گچساران صورت گرفت

برگزاری جلسه دانشجویی با عنوان « دلدادگی و دل بُردگی» در گچساران

جلسه پرسش و پاسخ آزاد دانشجویی با عنوان « دلدادگی و دل بُردگی» با حضور امام جمعه موقت گچساران در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

برگزاری جلسه دانشجویی با عنوان « دلدادگی و دل بُردگی» در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جلسه پرسش و پاسخ آزاد دانشجویی ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با عنوان « دلدادگی و دل بُردگی» با حضور امام جمعه موقت و جمع زیادی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی در سالن همایش‌های این واحد دانشگاهی برگزار شد.

امام جمعه موقت گچساران در این جلسه پرسش و پاسخ که با استقبال چشمگیر دانشجویان برگزار شد، اظهار کرد: دل، حرکت دهنده نسل آدمی و موتور محرکه بشریت است.

حجت‌الاسلام پرویز خواجه‌زاده با بیان اینکه اگر دل در پنجه شیاطین افتاد، در سیطره و تسلط او قرار می‌گیرد، افزود: اگر دل، دلداده نازنین‌های عالم قرار گرفت نورانی شده و انسان را به منبع لایزال الهی وصل می‌کند.

اگر رفتار مسئولان مطابق اسلام نباشد، در باورهای جامعه اثرگذار نخواهند بود

وی خاطرنشان کرد: اهل بیت(ع) مهم‌ترین الگوی بشریت هستند و می‌توانند برای انسان‌ها فلاح و رستگاری ایجاد کنند.

خواجه‌زاده عشق به اهل بیت(ع) را دو سویه دانست و اذعان داشت: محبت و ابراز دلدادگی به این منبع فیض و نور، منافع دنیوی و اخروی فراوانی را دارد و در هنگام مرگ، قبر، روز قیامت، حسابرسی و عبور از صراط به فریاد دوستداران خود می‌رسند.

امام جمعه موقت گچساران و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان تصریح کرد: پیامبران و امامان معصوم (ع) در همه لحظات و نیز لحظه‌های سخت و حساس به درد ما می‌خورند و همه چیز از آنها آغاز و به آنها ختم می‌شود.

خواجه‌زاده با تأکید به کار دسته جمعی و گروهی یادآور شد: در سن جوانی کارهای گروهی تأثیر شگرفی در ایجاد نشاط دارد، به ویژه اگر با اهل بیت(ع) تلفیق شود؛ لذتش چندین برابر می‌شود.

وی با اشاره به عضویت جوانان در هیئت‌ها و کانون‌های فرهنگی بیان کرد: روحانیت، مربیان و دفاتر فرهنگ اسلامی که با باورهای جوانان سر و کار دارند، اعمال و رفتارشان به عنوان الگویی مؤثر در اخلاق جوانان است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران اظهار کرد: اگر کسی از اسلام و دین در راستای منافع شخصی خود استفاده نکند، می‌تواند اثرات مطلوبی در جامعه پیرامونی خود داشته باشد.

خواجه‌زاده یادآور شد: به همین خاطر مسئولان نظام اگر منش و رفتارشان مطابق اسلام باشد در باورهای جامعه اثرگذار خواهند بود.

امام جمعه موقت گچساران گفت: برخی جوانان احساس می‌کنند نیازمندی‌هایشان نقطه مقابل اهل بیت(ع) است در صورتی که اینها هیچ تضادی با هم ندارند؛ بلکه یکی از دلایلی که نتوانسته‌ایم ابعاد مختلف الگویی اهل بیت(ع) را نشان دهیم روش‌های آموزشی ما بوده است.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه پرسش و پاسخ که به همت کانون قرآن و عترت این واحد دانشگاهی برگزار شد، دانشجویان و اعضای هیئت علمی سئوالات خود را به شکل تریبون آزاد و کتبی مطرح کردند.

انتهای پیام/82001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول