اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صنایع غذایی استان اصفهان:

ایمنی و سالم بودن شالوده اصلی کیفیت در صنایع غذایی است

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صنایع غذایی، بهداشتی و آرایشی استان اصفهان گفت: ایمنی و سالم بودن در صنایع غذایی و بهداشتی شالوده اصلی کیفیت را تشکیل می‌دهد.

ایمنی و سالم بودن شالوده اصلی کیفیت در صنایع غذایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اکرم حمیدی پیش از ظهر امروز در هشتمین همایش روز جهانی غذا که در سالن نمایشگاه‌های استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سیر تحولات تکنولوژیک در دهه‌های اخیر به اندازه‌ای بوده که بسیاری از کشور‌ها و مؤسسات را از گردونه رقابت خارج ساخته و شکاف فناوری‌های نوین را میان کشورهای پیشرفته و کشورهای عقب‌‌نگه داشته را چند برابر کرده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد یکی از راهکارهای بنیادی برای پر کردن این شکاف و حضور موثر و موفق در میدان‌های رقابت انجام تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی و هدفمند است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صنایع غذایی، بهداشتی و آرایشی استان اصفهان تصریح کرد: امروزه بیشتر متخصصان و سازمان‌های تحقیقاتی و پژوهشی تعیین‌ کننده‌ رقابت فناوری از سطح بازارهای ملی و بین‌المللی و مظهر قدرت کشورها هستند و امروزه مرز بین کشورهای توسعه‌ یافته و در حال توسعه و کمتر توسعه‌ یافته با توجه به میزان سرمایه‌گذاری در پژوهش تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه با تحقیق و پژوهش می‌توان تولید مواد سالم را تضمین کرد و در کنار اثرات مثبت تکنولوژیک، تنوع، جذابیت مصرف، رقابت مؤثر محصولات در بازار نیز تأمین می‌شود، اضافه کرد: در صورتی که لزوم توسعه همه‌ جانبه را باور داشته باشیم، اهداف توسعه را پرورش انسان‌هایی سالم بدانیم و جایگاه غذا در سلامت شادابی و تندرستی جامعه را والا بدانیم، جایگاه و نقش مسئولان فنی را در جامعه تعریف کرده‌ایم.

حمیدی با اشاره به اینکه مسئولان فنی بر اساس قانون مصوب اداره کل نظارت بر مواد غذایی آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی موظف به انجام 18 وظیفه نظارتی هستند، تاکید کرد: بر اساس این موضوع انتظار نمی‌رود که مسئولان فنی در کنار وظایف مصوب خود به عنوان محقق نیز انجام وظیفه کنند و در حال حاضر اکثر مسئولان فنی برای بهبود و افزایش کیفیت محصولات و رقابت سالم با سایر شرکت‌ها، وظایف آنها با تحقیق و پژوهش آمیخته شده است.

وی افزود: اگر در چنین شرایطی امکان تحقیقات کاربردی و هدفمند و کسب یافته‌های نوین که منجر به تولید محصولاتی با‌کیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی تحت نظارت مسئول فنی باشد، بهترین نتیجه حاصل می‌شود.

*نقش مسئولان فنی در کیفیت

این مقام مسئول با بیان اینکه کیفیت یک فرآیند و یک محصول را می‌توان از زوایای متعددی بررسی کرد، کیفیت یک محصول یا خدمت همان خواسته مشتری است، گفت: اگر محصول یا خدمت ارائه شده در جنبه‌های خاص کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، اما مشتری بدان نیاز نداشته باشد، تنها هزینه‌ای است که پرداخت شده، اما ارزش افزوده‌ای ایجاد نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به صنایع غذایی و بهداشتی اظهار کرد: در صنایع غذایی و بهداشتی ایمن و سالم بودن شالوده اصلی کیفیت را تشکیل می‌دهد، اما این مهم باید با توسعه و فناوری همراه باشد. که تحقق این موضوع در گروی همکاری دو‌سویه صنعت و دانشگاه  است.

وی در پایان ادامه داد: رسیدن به جامعه سالم با تولید غذای سالم امکان‌پذیر است که ارتباط دانشگاه و صنعت در این امر بیشترین نقش را در ارتقای دانش مسئولان فنی دارد.

انتهای پیام/2301/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول