اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد

ایجاد نظام پایدار در تولید و مصرف مواد غذایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پایداری امنیت غذایی نیازمند ایجاد یک نظام پایدار در تولید و مصرف مواد غذایی است.

ایجاد نظام پایدار در تولید و مصرف مواد غذایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محسن مقدمی در همایش روز جهانی غذا، تولید و عرضه غذای سالم و کافی را شرط اولیه دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه‏ای دانست و اظهار داشت: تأمین غذای خانوار و فرد در نهایت منجر به بهبود وضعیت تغذیه‏ای جامعه شده و پایداری امنیت غذایی نیازمند ایجاد یک نظام پایدار در تولید و مصرف مواد غذایی است.

وی افزود: تعامل سازنده دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تمام ذی‌نفعان حوزه غذا و تغذیه در سیاستگذاری، استقرار و تحقق امنیت غذایی و اصلاح الگوی تولید در عرضه و مصرف غذای خانوار مهم است.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: بخش کشاورزی این استان در راستای امنیت غذایی و ایمنی غذا، رویکردهای نوینی را از چند سال گذشته دنبال کرده است، هم‏چنین تولید غذای سالم و عاری از باقی‌مانده مواد شیمیایی یا وجود مجاز بقایای شیمیایی از اهداف راهبردی سازمان جهاد کشاورزی است.

مهرزاد خرد افزود: در این زمینه اخذ 31 گواهی استاندارد تولید محصول سالم در اداره کل استاندارد استان یکی از اقدامات و اخذ گواهی ارگانیک در سطح 72 هزار هکتار در محصولات مختلف این استان نیز از دیگر اقداماتی است که طی سال‏های گذشته دنبال شده است.

خرد بیان کرد: تولید روزانه 12 تن مرغ عاری از آنتی بیوتیک و کاهش بار میکروبی بیش از 8 میلیون در سال 84 به حدود یک‌میلیون در سال 91 از فعالیت‏های دیگر در حوزه کشاورزی این استان با رویکرد تحقق ایمنی غذا و بهداشت تولید غذای سالم بوده است.

این مسئول بیان کرد: امید است با هماهنگی بین‏بخشی دستگاه‏ها و سازمان‏هایی ‏نظیر دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد که منشأ تحولات بسیاری در مقوله تولید محصول سالم در این استان شده‏اند بتوان گام‏های مؤثر و فراگیرتری را برداشت.

مسئول گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی این دانشگاه نیز ضمن اشاره به اینکه کشور ما در گذر تغذیه‏ای قرار گرفته است، ابراز داشت: شیوع چاقی و سندرم متابولیک از مهمترین چالش‏های بهداشتی کشور است، بنابراین استقرار امنیت تغذیه‏ای و غذایی را از مهم‌ترین اهداف تمام سازمان‏ها و دست‏اندرکاران حوزه غذا و تغذیه دانسته‌اند.

رضیه شناور تصریح کرد: در همین راستا واحد بهبود تغذیه جامعه، افزایش سواد تغذیه‌ای جامعه و ارتقای آگاهی خانوارها در مورد سبد مطلوب غذایی و تامین ریزمغذی‌های مود نیاز در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول