اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

اوج توسعه شهری با دو بال شهردار و شورای شهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اذعان به اینکه شورای شهر تاکنون از ظرفیت خود به خوبی استفاده نکرده است گفت: شهرداری پرنده‌ای است که با دو بال شهردار و شورای شهر به اوج می‌رسد.

اوج توسعه شهری با دو بال شهردار و شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، پژمان نیک‌اقبال صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار دهدشت با اشاره به تغییر در مدیریت ارشد اجرایی استان اظهار داشت: مسئولین سیاسی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در کمترین زمان ممکن نسبت به انتخاب استاندار بومی اقدام کردند.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بومی بودن استاندار را نقطه امیدی برای ترفیع مشکلات استان دانست و افزود: دکتر خادمی با شناختی که نسبت به منطقه دارد بهتر می‌تواند به وضعیت استان رسیدگی کند.

نیک‌اقبال با اشاره به مشکلات موجود در نقاط مختلف استان با اذعان به اینکه در منطقه زیلایی هنوز مردم هیزم به دوش می‌کشند شرایط زندگی در برخی نقاط استان را هم‌چنان سخت دانست و تصریح کرد: مسئولان کنونی استان بر این اوضاع کاملاً اشراف دارند.

وی از وجود منابع عظیم آبی و زمین‌های حاصلخیز به عنوان ظرفیت‌های خوب شهرستان کهگیلویه نام برد و گفت: پروژه آبرسانی به دهدشت غربی بیش از هشت هزار هکتار از سطح دشت دهدشت را آبیاری خواهد کرد.

این مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر از ظرفیت‌های بخش کشاورزی کهگیلویه به خوبی استفاده شود دیگر نیازی به پتروشیمی و طرح‌های صنعتی احساس نمی‌شود.

نیک‌اقبال پتانسیل گردشگری بلاد شاپور را متذکر شد و افزود: متأسفانه این پتانسیل مورد استفاده قرار نگرفته و مرزهای بین شهر قدیم و جدید دهدشت رعایت نشده است.

وی رسیدگی به وضعیت عمرانی شهرها را در اولویت کاری استاندار خواند و با اذعان به اینکه شهرهای استان در این مدت کمترین پیشرفت را داشته‌اند ابراز داشت: از سال 70 به بعد نمادی از تغییر در شهر دهدشت دیده نمی‌شود و به آن جایگاهی که باید می‌رسید هنوز نرسیده است.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار از شهرداری به عنوان پرنده‌ای با دو بال شهردار و شورای شهر نام برد و گفت: کارشکنی شورا در امور شهرداری کار را مختل می‌کند.

به گفته نیک‌اقبال ظرفیت شورا تا الان در کنار شهرداری مطلوب نبوده است و برای اولین بار این ظرفیت باید به اوج برسد.

وی هماهنگی و همکاری شورای شهر با مردم و مسئولان با شهردار را خواستار شد و افزود: تعامل شهردار با مجموعه مدیریت شهرستان می‌تواند در راه رسیدن به هدف مؤثر واقع شود.

نیک‌اقبال پرداخت به موقع حقوق کارمندان شهرداری را باعث دغدغه آنان برای کارکردن دانست و ابراز داشت: در انتخاب پیمانکاران و مشاوران از بهترین گزینه‌ها استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه مرزهای جغرافیایی و طایفه‌ای در این خصوص کنار گذاشته شود تصریح کرد: اگر مردم احساس کردند در شهرداری قانون و مقررات رعایت می‌شود و فارغ از منطقه جغرافیایی و مواضع سیاسی کار می‌شود قطعاً دنبال گرفتن تخفیف عوارض نخواهند رفت.

نیک‌اقبال نبود فضای سبز کافی و مناسب نبودن ورودی‌های دهدشت را به عنوان بخشی از مشکلات این شهر برشمرد و گفت: تعداد زیاد کارکنان شهرداری از دیگر مشکلات شهرداری دهدشت است.

انتهای پیام/82016/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول