اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار عنوان کرد

شناسایی 2 موقوفه جدید در خوانسار

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار از شناسایی و احیا دو موقوفه جدید خبر داد.

شناسایی 2 موقوفه جدید در خوانسار

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر، تعامل و همکاری با علما، مسئولین و مردم ولایت‌مدار شهرستان خوانسار توانستیم دو موقوفه دیگر را شناسایی و احیا کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ کدام از این موقوفات دارای کد و پرونده در اوقاف نبوده و خوشبختانه توانستیم آنان را شناسایی و احیا نماییم.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار افزود: یکی از این موقوفات یک اصل درخت گردو که در خیابان آیت‌الله خوانساری واقع شده است، با نیت تعمیرات و روشنایی مسجد آقامیرعظیم وقف گردیده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان خوانسار درختان گردوی وقفی بسیار زیادی وجود دارد، گفت: کمتر جایی در کشور برای درختان خود سند رسمی صادر می‌کنند اما در این شهرستان برای درختان گردو همچون دیگر اقلام سند صادر می‌شود.

نصیرالاسلامی ادامه داد: این موقوفه یکی از تنومندترین و کهنسال‌ترین درختان گردو شهرستان خوانسار است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به موقوفه دیگری که شناسایی و احیا شده اشاره کرد و گفت: عرصه دو باب منزل مسکونی به مساحت 500 مترمربع که در روستای کهرت واقع شده است یکی دیگر از موقوفات احیا شده است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار متذکر شد: این قطعه زمین مربوط به موقوفه حاج محمدباقر عود جانی است که با نیت روضه‌خوانی حضرت ابا‌عبدالله‌الحسین(ع) وقف شده بود.

وی متذکر شد: قدمت موقوفه حاج‌محمدباقر حدود 200 سال است.

نصیرالاسلامی خاطرنشان کرد: ثبت این موقوفات احیا شده و مراحل قانونی تشکیل پرونده در سامانه جامع اطلاعات در حال انجام است.

وی بیان کرد: ارزش‌گذاری موقوفات فوق در حال پیگیری است.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول