اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی اعلام کرد

فقدان مقررات بهداشت محیطی بیش‌ترین تخلف مراکز بهداشتی آذربایجان غربی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی، عامل 90 درصد تخلفات مراکز بهداشتی در آذربایجان غربی بوده است.

فقدان مقررات بهداشت محیطی بیش‌ترین تخلف مراکز بهداشتی آذربایجان غربی

محمد اقوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حدود 406 فقره پرونده در شش ماه نخست سال جاری از بخش بهداشت دارو، درمان و دامپزشکی به تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی وارد شده است که به تمامی این پرونده‌ها رسیدگی شده و مختومه شده‌اند.

وی میزان کل محکومیت صادر شده به این تعداد پرونده را در مجموع 261 میلیون و 606 هزار و 565 ریال عنوان کرد.

اقوامی با اعلام اینکه بیش‌ترین تخلفات مشاهده شده در این بخش مربوط به عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بوده است، گفت: این مورد عامل تشکیل 90 درصد پرونده‌های این بخش را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: 376 فقره پرونده با 214 میلیون و 312 هزار ریال محکومیت به دلیل عدم رعایت مقررات بهداشتی این مراکز در نیمه نخست امسال تشکیل و وارد تعزیرات حکومتی استان شه اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ایجاد موسسات غیرمجاز توسط افراد فاقد صلاحیت تخصصی را عامل تشکیل 27 فقره پرونده در سال جاری عنوان کرد و گفت: 18 فقره پرونده نیز به سبب دریافت نرخ‌هایی اضافه از نرخ‌های اعلام شده ازسوی وزارت بهداشت در این مدت تشکیل و وارد تعزیرات حکومتی استان شده است.

اقوامی عدم حضور مسئول فنی در داروخانه در ساعات مقرر را عامل تشکیل 11 فقره پرونده دیگر در این بخش اعلام کرد.

وی عرضه و فروش داروهای فاقد پروانه ساخت یا مجوز ورود از وزارت بهداشت توسط شش داروخانه و ارائه دارو در شش داروخانه دیگر بدون اخذ نسخه پزشک را دیگر عوامل تشکیل پرونده در این بخش در شش ماه نخست سال جاری عنوان کرد.

اقوامی از تشکیل پرونده برای چهار داروخانه متخلف که اقدام به عرضه و فروش داروهای تاریخ مصرف گذشته در داروخانه کرده بودند خبر داد و افزود: موارد دیگری همچون عدم رعایت فرمول تأیید شده در پروانه ساخت مواد خوراکی توسط تولیدکنندگان نیز از دیگر عوامل تشکیل پرونده تخلف در بخش بهداشت دارو، درمان و دامپزشکی در استان بوده است.

انتهای پیام/61006/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول