اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بندرلنگه خبر داد

آغاز جشن‌های دهه ولایت در بندرلنگه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرلنگه از آغاز جشن‌های دهه ولایت و امامت در این شهرستان توسط اداره فرهنگ و ارشاد خبر داد.

آغاز جشن‌های دهه ولایت در بندرلنگه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه اسماعیل جهانگیری عصر امروز در نشستی از آغاز برنامه‌های ویژه دهه ولایت و امامت در این شهرستان خبر داد و گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری متعددی برای این ایام در سطح شهرستان در نظر گرفته شده که با برگزاری جشن ولایت و امامت در بندرچارک این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: این برنامه شب گذشته در محل مجتمع فرهنگی بندرچارک و با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان برگزار شد.

جهانگیری در همین زمینه گفت: از آنجائی که میلاد با سعادت امام هادی(ع) نیز در این ایام قرار دارد سرآغاز برنامه‌ها را متقارن با سالروز تولد این امام همام قرار دادیم تا بدین وسیله بتوانیم ضمن تبیین واقعه بزرگ غدیر خم که در حجةالوداع پیامبر مکرم اسلام (ص) به حقیقت پیوست، ابعادی از شخصیت و زندگی سراسر نور و هدایت امام هادی(ع) را به عنوان الگویی خدشه‌ناپذیر برای جامعه معرفی کنیم.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: غوطه‌ور شدن در هر لحظه از زندگی ائمه اطهار(ع)، درس‌آموزی در دانشگاه آدمیت و انسانیت است که می‌تواند راه سعادت را برای آدمیان بسی هموار کند و امام هادی(ع) نیز یکی از این شخصیت‌های بی‌بدیل است که لحظه‌لحظه زندگی ایشان رحمت است و برکت.

جهانگیری در ادامه به دو یادگار عظیم از آثار امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیریه دو یادگار امام هادی(ع) است که به وسیله آنها فضائل اهل بیت پیامبر(ص) به خوبی و به حق بیان شده است که اگر کسی در پی شناخت فضائل و ویژگی‌های اهل بیت(ع) باشد می‌تواند به آنها به عنوان بهترین نسخه مراجعه کند.

این مسئول در ادامه به موضوع غدیر پرداخت و گفت: واقعه غدیر نتیجه بیست و سه سال نبوت و پیامبری حضرت رسول(ص) بود و اگر غدیر به وجود نمی‌آمد دین اسلام نمی‌توانست به عنوان کامل‌ترین دین خدا معرفی شود و آیه سوم سوره مبارکه مائده که می‌فرماید «اَلیَوم اَکمَلتُ لَکُم دِینَکُم وَ اَتمَمتُ عَلیکُم نِعمَتی وَ رَضِیتُ لَکُم الاِسلامَ دِینً» که در این روز نازل شده، مؤید این مطلب است.

جهانگیری افزود: در حقیقت خطاب «وَ اِن لَم تَفعَل فَما بَلَّغتَ رِسالَتَه» تنها مخصوص عید غدیر و شخص رسول مکرم اسلام (ص) نیست بلکه نغمه «یا ایها الرَسُولُ بَلِّغ مَا اُنزِلَ اِلَیکَ مِن رَبِّکَ» در گوش زمان پیچید تا تمامی خداپرستانِ دیندارِ ولایتمدار به یمن اکمال دین، پرچم شعائرالله غدیر را بر دوش کشند و صدای موج حادثه غدیر را به گوش جهانیان برسانند و به ولایت چهره تابان غدیر شهادت دهند و انتخاب زمان و مکان ابلاغ این فرمان الهی نیز دلیل مبرهنی است بر این ادعا.

انتهای پیام/88001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول