اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی خبرداد

فعالیت 25 پایگاه امداد جاده‌ای مجهز در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی گفت: تعداد پایگاه‌های فعال امداد جاده‌ای مجهز به تجهیزات، خودرو امدادی و آمبولانس به 25 پایگاه رسید.

فعالیت 25 پایگاه امداد جاده‌ای مجهز در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عزیز نوری ظهر امروز در حاشیه افتتاح دو پایگاه امداد جاده‌ای این جمعیت  در جاده اهر-کلیبر و اهر ـ مشگین‌شهر به خبرنگاران گفت: با بهره‌برداری از چهار پایگاه امداد در شهرستان‌های اهر، خداآفرین و میانه تعداد پایگاه‌های فعال امداد جاده‌ای مجهز به تجهیزات و خودرو امدادی و آمبولانس به 25 پایگاه رسید.

وی تصریح کرد: در سال 85 تعداد پایگاه امداد جاده‌ای دو پایگاه بود که در هشت سال گذشته با تلاش‌های انجام شده تعداد آن به 25 پایگاه افزایش یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی افزود: تلاش داریم با حمایت مسئولان کشوری و استانی تعداد پایگاه‌ها را در طول برنامه پنجم به 35 پایگاه افزایش دهیم.

وی گفت: خوشبختانه هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی به عنوان دبیر گروه امدادی نجات گام‌های عملی در امر آموزش، آمادگی امدادی و راه‌اندازی مراکز امداد جاده‌ای و شهری برداشته و در این راستا از استان‌های فعال و پیشگام در حوزه فعالیت‌های امداد است.

فرماندار اهر نیز در این جلسه تلاش‌های انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر را در زلزله سال گذشته بسیار قابل توجه و درخور تحسین عنوان کرد و افزود: این جمعیت از نخستین ساعات وقوع زلزله با بسیج کلیه امکانات عملیات امداد و نجات، اسکان اضطراری، موقت و تغذیه زلزله‌زدگان به نحو شایسته وارد عمل شد و الگویی مناسب برای سایر کشورها در امر امدادرسانی خواهد بود.

رضا صدیقی گفت: امروز افتخار می‌کنیم که تجربیات گرانسنگ زلزله سال گذشته باعث شده که این تجربیات در سایر زلزله‌ها به دلیل حضور به موقع عملیات امدادی موجب کاهش تلفات شود.

وی در ادامه سخنان خود نقش پایگاه‌های امداد جاده‌ای را در کاهش تلفات مصدومان و مجروحان بسیار مهم عنوان کرد.

فرماندار اهر در ادامه اظهار امیدواری کرد در دو مسیر جاده اهر - تبریز محور دایلار و جاده اهر – ورزقان نیز پایگاه‌های امداد جاده‌ای احداث شود که کلیه جاده‌های ارتباطی شهرستان به این پایگاه‌ها مجهز شده باشند.

دو پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال‌احمر در جاده اهر - کلیبر و جاده اهر – مشگین‌شهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این دو پایگاه در زمینی با زیربنای 300 متر مربع و با صرف اعتباری معادل 3 میلیارد ریال شامل آشیانه خودروهای امدادی، اتاق نجات‌گران، اورژانس، اسکان اضطراری خواهران و برادران و انبار امدادی به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح این دو پایگاه (امداد شهدای ارسباران و شهید میکائیل عزیزی)، مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی، رئیس جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی، معاون امداد و نجات، فرماندار اهر و اعضای کارگروه امداد و نجات شهرستان اهر حضور داشتند.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول