اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگسرای جوان استانداری آذربایجان غربی اعلام کرد

استعدادیابی مهم‌ترین هدف آکادمی فوتبال آذربایجان غربی

رئیس فرهنگسرای جوان استانداری آذربایجان غربی گفت: مهم‌ترین هدف آکادمی فوتبال آذربایجان غربی استعدادیابی از تمام مناطق استان است.

استعدادیابی مهم‌ترین هدف آکادمی فوتبال آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی اصغر شادجو پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس فرهنگسرای استانداری آذربایجان غربی برگزار شد اظهار داشت: امسال جهش بزرگی در فضای فرهنگسرای جوان استانداری آذربایجان غربی در بخش‌های مختلف ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ماهیت عملکردی خانه جوان در زمینه مباحث فرهنگی و ورزشی است، تصریح کرد: در سال جاری اقدامات مهمی در بخش عمرانی، تعمیر و تجهیز سالن‌های مختلف ورزشی انجام شده است.

شادجو از رشد 100 درصدی در برگزاری کلاس‌های فرهنگی، دینی و ورزشی فرهنگسرای جوان استان در امسال خبر داد و افزود: تعداد کلاس‌ها از 14 رشته ورزشی، فرهنگی و هنری به 28 مورد در سال جاری رسیده است.

وی به تعاملات گسترده با ادارات مختلف در استان اشاره کرد و گفت: خدمات متعددی در زمینه‌های مختلف به صورت رایگان به افراد زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد استان ارائه شده است.

رئیس فرهنگسرای جوان استانداری آذربایجان غربی ایجاد بخش فناوری و کامپیوتری و ارائه نرم افزارهای دینی، علمی و اداری با استفاده از نخبگان و فعالان جوان به بخش‌های دولتی و خصوصی را از دیگر اقدامات شاخص در این زمینه عنوان کرد.

وی از ساخت سه سالن‌ ورزشی و تجهیز سالن‌های ورزشی متعدد در استان خبر داد و افزود: از تیم‌های ورزشی و فرهنگی هنری نیز حمایت‌های چشمگیری در طول سال‌های جاری به عمل آمده است.

شادجو تجهیز بخش کتابخانه‌ای فرهنگسرا را از دیگر اقدامات شاخص این فرهنگسرا در سال جاری عنوان کرد و افزود: در زمینه مباحث فرهنگی نیز در طول ایام تابستان برای نخستین بار با برگزاری روزانه تئاتر و نمایش عروسکی و نمایش کارتون برای کودکان گام مهمی در این راستا برداشتیم که این برنامه برای نیمه دوم سال نیز به صورت اجرای یک‌بار در طول هفته تداوم می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آکادمی فوتبال نیز اشاره کرد و گفت:  آکادمی فوتبال مجموعه‌ای برای رصد همه‌جانبه برنامه‌های آموزشی مدارس فوتبال و برنامه‌ریزی برای تمرین در سطوح مختلف است و نباید با دید مدرسه فوتبال به آن نگریسته شود.

رئیس فرهنگسرای جوان استانداری آذربایجان غربی مهم‌ترین هدف آکادمی فوتبال را شناسایی و استعدادیابی از میان مناطق مختلف استان است و در این زمینه از نوآموزان هزینه‌ای استرداد نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود استعدادهای برتر در زمینه فوتبال در استان، گفت: متأسفانه زیرساخت‌های لازم برای فوتبال در استان وجود ندارد که باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت پذیرد.

شادجو با اشاره به برگزاری اردوی آمادگی فستیوال فوتبال رده‌های سنی زیر 12 سال در استان، تصریح کرد: این اردوهای آمادگی از پنج‌شنبه هفته گذشته آغاز شده که پنج مرحله اردوی آمادگی نیز برای آن در نظر گرفته شده است که 29 نوآموز فوتبال در این اردوها حضور دارند.

وی ادامه داد: این افراد به فستیوال کشوری مدارس فوتبال که چهاردهم تا شانزدهم آبان ماه در آکادمی ملی فوتبال ایران با حضور رئیس فستیوال کشور و رئیس AFC در تهران برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

شادجو از حضور 15 بازیکن از شهرستان‌های مختلف استان در این اردوها خبر داد و افزود: بازدید از آکادمی‌های فوتبال فعال کشور در برنامه فرهنگسرای جوان استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: با همکاری دهیاران و بخشداران استان تلاش شده است تا در استعدادیابی افراد زیر 12 و 15 سال همکاری‌ها و تعاملات لازم صورت بگیرد.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول