اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شبکه بهداشت و درمان نکا

جشنواره آوای سلامت در نکا برگزار می‌شود

به همت شبکه بهداشت و درمان نکا و دستگاه‌های فرهنگی این شهرستان، نخستین جشنواره آوای سلامت در نکا برگزار شد.

جشنواره آوای سلامت در نکا برگزار می‌شود

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا گفت: سلامت انسان تنها به شیوه درست استفاده کردن از غذا و تغذیه مناسب نیست بلکه شرط سلامت انسان به داشتن بدنی سالم و روحی آرام و سالم است.

اسماعیل محمودیان گفت: ما باید همچنان که به جسم و غذای جسمی خود توجه می‌کنیم به روح و روان خود نیز توجه کنیم و بدانیم برخی از مشکلات جسمی ما از مشکلات روانی ما ناشی می‌شود.

وی تصریح کرد: جشنواره آوای سلامت نیز به‌ عنوان نخستین گام، با رویکرد سلامت روان خانواده در شهرستان برگزار شد تا برای رشد سلامت روانی در جامعه گام برداریم.

محمودیان اظهار داشت: رفتار اجتماعی می‌تواند یکی از نشانه‌های زندگی سالم باشد و ما باید با افزایش آگاهی و آموزش لازم برای جمعیت زیرپوشش و خانواده‌ها برای ارتقاء سطح آگاهی بهداشت و درمان، جسم و روحشان برای بهتر زیستن افراد جامعه تلاش کنیم.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان نکا یادآور شد: در این جشنواره با حضور کارشناسان مختلف بهداشت و روان، مسائل مختلف جامعه کودکان، سالمندان، بانوان و... مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره سعی دارد تا برای ارتقاء سطح آگاهی مردم برای زیست بهتر و آرامش روانی در جامعه و خانواده گام بردارد و لذا استفاده از کارشناسان زبده در این امر از ضروریات بوده است که مورد توجه قرار گرفت.

محمودیان ادامه داد: اگر بخواهیم برای سبک زندگی سالم یک شاخص بگذاریم و آن را اندازه‌گیری کنیم، باید بدانیم که معیار سبک زندگی سالم، انسان سالم است و اگر انسانی در جامعه‌ای بیمار بود، نشان دهنده این است که سبک زندگی‌اش مشکل دارد و باید واکاوی شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا بیان داشت: برای داشتن جسمی سالم نیازمند روحی سالم و آرام هستیم و در این زمینه نیازمند ایجاد فضایی مناسب برای آرامش خود، خانواده و جامعه هستیم.

وی یادآور شد: خانواده مهم‌ترین و ارزشمندترین منبع حمایتی برای اعضا و به‌ویژه فرزندان و سالمندان محسوب می‌شود که از طریق برقراری ارتباط مستمر، به حفظ سلامت جسمی و روانی آنان کمک می‌کند و باید در این برای کانون خانواده مورد توجه قرار گرفته و اعضا برای سلامت آن تلاش کنند.

محمدیان گفت: این جشنواره در قالب برنامه‌های متنوعی همچون نمایشگاه، غرفه آشپزی، ارائه غذای سالم، ایستگاه نقاشی کودکان، صنایع دستی، تئاتر خیابان و...  به مدت سه روز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول