اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی

برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت زنان در استان مرکزی تشریح شد

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت زنان در استان را تشریح کرد.

برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت زنان در استان مرکزی تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بابک عشرتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفته آخر مهر ماه به عنوان هفته ملی سلامت بانوان ایرانی (سبا) نامگذاری شده که برنامه‌های ویژه‌ای به منظور حساس‌‌سازی مدیران سلامت و عموم مردم نسبت به ابعاد مختلف سلامت زنان در استان اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ستاد برگزاری هفته ملی سبا شعار این هفته به عنوان «فردا دیر است، سلامت زنان را جدی بگیریم»، انتخاب شده است که برنامه‌های متنوعی متناسب با این نامگذاری در استان به اجرا گذاشته خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به این‌که نخستین روز از هفته سلامت زنان به عنوان روز جهانی غذا، روز پیوند اولیا و مربیان نامگذاری شده است، اظهار داشت: محورهای برنامه این روز تغذیه سالم است که با موضوع مدیریت زنان بر سبد و سفره غذایی خانواده برگزار شد.

عشرتی افزود: تحکیم بنیان خانواده و فرزندپروری سالم محور برنامه‌های دومین روز از هفته سلامت زنان است که با موضوع و محوریت آموزه‌های دینی در تحکیم بنیان خانواده و جایگاه زن در تحکیم بنیان خانواده و روابط بین فردی در خانواده اجرا خواهد شد.

وی سبک زندگی ایرانی اسلامی را محور برنامه‌های سومین روز از هفته سلامت برشمرد و ادامه داد: ازدواج و سبک زندگی ایرانی اسلامی، الگوی مصرف و سبک زندگی ایرانی اسلامی و فعالیت جسمانی و سبک زندگی ایرانی اسلامی از مهم‌ترین موضوعات برنامه‌های این روز است.

به گفته رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی سلامت اجتماعی زنان و حمایت اجتماعی برای تطابق نقش زن در خانواده و اجتماع محور چهارمین روز از برنامه‌های هفته سلامت زنان با موضوع حمایت اجتماعی برای تطابق نقش زن در خانواده و اجتماع، فضای کار سالم، امنیت شغلی و اجتماعی، کارآفرینی زنان، بهبود عملکرد موسسات اجتماعی از قبیل مراکز نگهداری سالمندان و مهدهای کودک برای کمک به مادران و زنان است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: پنجمین روز هفته سلامت با محور ترویج خود مراقبتی و موضوع تشکیل گروه‌های همیار برای خود مراقبتی، خود مراقبتی برای پیشگیری از سرطان‌های زنان و بهبود شیوه زندگی برگزار خواهد شد.

عشرتی افزود: ششمین روز با محور سلامت روان و موضوع زنان آسیب‌پذیر و در معرض آسیب، شادابی زنان عاملی برای شادکامی خانواده و نشاط اجتماعی نیز برگزار می‌شود.

به گفته وی، محور هفتمین روز از برنامه‌های هفته سلامت سبک سالم روابط زناشویی است که با موضوع اخلاق در خانواده، پایبندی به چارچوب خانواده با توجه به آموزش‌های اسلامی ایرانی، روابط بین فردی زوجین و پیشگیری از رفتارهای پر خطر اجرا می‌شود.

وی آموزش نحوه صحیح انجام معاینه سینه، معاینات نمادین برای مراجعین، معرفی سایت خود مراقبتی میانسالان به گروه‌های هدف،‌ دیدار با زنان سرپرست خانوار، زنان سالمند، برگزاری جشن، برگزاری همایش کوهپیمایی و پیاده‌روی خانوادگی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری جشنواره غذای سالم و ... را بخشی از برنامه‌های هفته ملی سلامت زنان در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/87012/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول