به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی اظهار داشت: بستهبندی عنصری مهم در بازاریابی کالاهای صنایع دستی است که باید برای رونق و توسعه این صنعت به آن پرداخته شود.
وی با اشاره به روند کار کمیته تخصصی طراحی و بستهبندی محصولات صنایع دستی استان افزود: در نخستین جلسه کمیته تخصصی طراحی بستهبندی و محصولات صنایع دستی استان قزوین در سال 92، پس از بحث و بررسی پیرامون موضوع بستهبندی و معیارهای مدنظر که شامل اصالت، بومی بودن، تولید بالا و بازار فروش مناسب، رشتههای سراجی سنتی، گیوهبافی و بافتنیهای سنتی (جوراب بافی) برای طراحی و ساخت بستهبندی انتخاب شدند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: برای بستهبندی، طراحی و نمونهسازی محصولات صنایع دستی باید تمام جوانب لازم شامل رعایت گرافیک بستهبندی مصرفی مناسب برای تمام گروههای سنی، ایجاد خلاقیت در فرمهای بستهبندی، استفاده از بستهبندیهای ایستاده برای رقابت بیشتر، استفاده بهینه از فضا و توجه به کاهش حجم بستهبندیها بعد از مصرف در نظر گرفته میشود تا یک طرح شکیل بستهبندی طراحی شود.
قاسمی خاطرنشان کرد: از هر یک از طرحهای نهایی یک بستهبندی به عنوان نمونه ساخته شده که شامل یک نمونه بستهبندی گیوه، شش نمونه بستهبندی محصولات چرمی در دو گروه زنانه و مردانه و برای هر گروه در سه اندازه و دو نمونه بستهبندی بافتنیهای سنتی برای جوراب سنتی و پاپوش است.
انتهای پیام/77002/ی/پو3002