اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد

راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی در کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی در مکانی با قدمتی در حدود 150 سال به‌منظور دلگرمی هنرمندان و صنعتگران استان کرمانشاه خبر داد.

راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی در کرمانشاه

نصرت‌الله سپهر در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه براساس دستور‌العمل ارسالی از سازمان مرکزی مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی در مراکز تاریخی و فرهنگی، درصدد راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی در شهر کرمانشاه است.

سپهر تصریح کرد: راه‌اندازی و ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در سطح کشور در مراکز تاریخی و فرهنگی به‌منظور ایجاد زمینه کار‌آفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروی جوان و کمک به اقتصاد محلی مبنی بر خلاقیت بوده است.

به گفته این مسئول، ایجاد فرصت‌های شغلی و بستر‌سازی برای جذب دانش‌آموختگان دانشگاهی و تولید و توسعه محصولات قابل عرضه به بازار و در نهایت ایجاد روحیه مشارکت و تعامل در روند بالا‌بردن کیفیت تولیدات صنایع‌دستی در بین هنرمندان و صنعتگران از دیگر اهداف این خانه‌ها است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با توجه به پتانسیل‌های صنایع‌دستی در استان کرمانشاه در تلاش برای ایجاد چنین مکانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با معرفی مکانی از طرف معاونت میراث فرهنگی به‌نام خانه تاریخی رنده‌کش واقع در خیابان جلیلی به امید ایجاد و راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی در مکانی با قدمتی در حدود 150 سال به‌منظور دلگرمی هنرمندان و صنعتگران هستیم.

سپهر عنوان کرد: ترویج فرهنگ و هنر استان کرمانشاه و معرفی هرچه بهتر و بیشتر فضا‌های تاریخی و فرهنگی با ایجاد و راه‌اندازی بازارچه‌ها و خانه‌های صنایع‌دستی در مراکز تاریخی از دیگر موارد مورد نظر است.

انتهای پیام/2700/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول