اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل انجمن دوستی ایران و ونزوئلا:

برنامه ونزوئلا در شیراز پاسخ روز شیراز در کاراکاس است

دبیرکل انجمن دوستی ایران و ونزوئلا گفت: برنامه ونزوئلا در شیراز، پاسخ روز شیراز در کاراکاس است.

برنامه ونزوئلا در شیراز پاسخ روز شیراز در کاراکاس است

محمد قربانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اردیبهشت ماه امسال برنامه‌ای با عنوان روز شیراز و هفته ایران در کاراکاس برگزار و صنایع دستی، موسیقی، لباس‌های سنتی و فرهنگ و رسوم شیراز در آن شهر به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: برنامه امروز در پاسخ آن برنامه و به درخواست وزارت فرهنگ ونزوئلا در شیراز برگزار می‌شود.

قربانپور ادامه داد: این برنامه نخستین بار اتفاق می‌افتد، به ویژه گروه موسیقی «بی تو آیا» که در دنیا مشهور است و تورهای مختلفی در کشورهای مختلف برگزار کرده به ایران و شیراز آمده و در قالب بنیاد خیریه منافع و درآمد کنسرت خود را صرف کودکان کار کشور مقصد می‌کند.

وی اضافه کرد: انجمن دوستی ایران و ونزوئلا در وزارت کشور تاسیس شده و زیر نظر وزارت خارجه فعالیت می‌کند.

قربانپور خاطرنشان کرد: دیپلماسی رسمی از طریق دولت و وزارت خارجه اعمال می‌شود اما دیپلماسی عمومی که با مردم کشورها در تماس است از طریق انجمن‌های دوستی پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: دیپلماسی عمومی کشور توسط انجمن‌های دوستی پیگیری و با نظارت اداره کل دیپلماسی عمومی وزارت خارجه هدایت می‌شود.

به گفته وی، انجمن دوستی ایران و ونزوئلا به دلیل نزدیکی همه‌جانبه دولت و ملت ونزوئلا و ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی 9 سال است ایجاد ارتباط دوسویه بین دو ملت را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت چهار کمیته انجمن دوستی ایران و ونزوئلا شامل کمیته اقتصادی، فرهنگی، ارتباطات و علمی مصوب مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: برنامه‌ای که در شیراز برگزار می‌شود در حوزه کمیته فرهنگی است که سنت‌ها و عقاید و رسوم این کشورها را به ملت ما می‌شناساند.

قربانپور تصریح کرد: به طور قطع شهری مانند شیراز که پیشینه فرهنگی دارد و مردم آن وابستگی و دلبستگی بیشتری به فرهنگ دارند می‌تواند در عرصه فرهنگی پیشرو باشد.

به گفته وی، شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی کشور عرصه خوبی است که این ارتباط متقابل فرهنگی را ایجاد کند.

انتهای پیام/2448/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول